Hjem Sport, motion og ernæring Motion

Skæv tajle

Redigeret 19 maj, 2014, 02:52 i Motion
Hej (:
Efter jeg nu i noget tid har brugt en fitness hulahopring, lagde jeg mærke til, jeg ikke er ens i begge sider? Jeg tager lige mange minutter hver vej.

Er jeg skæv i ryggen?
Eller sidder den ene hofte højere end den anden?
Eller forbrænder jeg mere i den ene side?
Eller det helt fjerde?

Kommentarer

  • Forbrænder mere i den ene side, det tror jeg bestemt ikke man kan. Men det ene ben kunne være længere end det andet, som den fjerde mulighed.
    Du bør rette op på det, eventuelt med en hæl i den ene sko. Måske skal der indlæg til.
    Jeg ved jo ikke, hvor meget det drejer sig om, men jeg er 6 mm skæv. Det retter jeg med en hæl indlagt i skoen.

    Du bør tage hensyn. Pludselig kan du få stærke smerter i underlivet, dine muskler bliver nemlig trukket skævt. Jeg havde selv meget stærke smerter i lang tid uden lægen vidste hvad det var. En fysioterapeut løste gåden for mig.
  • "If it aint broke, why fix it?"

    Det meget sandsynligt at du har benlængdeforskel - men det har vi næsten allesammen! Man kan have helt op til 10 mm forskel, uden at have symptomer fra det.
    Det er lyder dog mere usandsynligt at du selv kan mærke/eller se det.
    Jeg ville som du selv siger, måske også kigge mere efter ryg og holdning. Hvorfor ikke spørge en ven/veninde/spejl om de kan se noget i første omgang?

    Hvis du ikke har gener, altså smerter eller lignende i ryg/øvre balle region - så er der vist intet at være nervøs over. Vi er alle sammen bygget forskelligt med vores små fejl hist og her - men kroppen har en fantastisk evne til at kompensere.

    God træning!
    /Kenneth
  • Hej:))
    Jeg tænker måske det kan være pga. ryggen, jeg er ikke sikker. Men hvis man kan lægge mærke til at den er meget skæv, så synes du skal spørge din læge hvorfor det kan være at den er skæv.

    Mange hilsner fra anonym357
  • Som anonym357 skriver kan det også være en skævhed i ryggen eller bækkenet. Mange har en sådan skævhed. Da jeg var meget ung tænkte jeg ikke over min ene hofte sad lidt højere oppe end den anden. For det var ikke meget.
    Men senere fik jeg stærke smerter, som, da jeg rettede skævheden op med en fysioterapeuts hjælp, næsten forsvandt.

    Jeg har set på et røntgenbillede at jeg har en skævhed, som har medført slidtage.

    Af den grund mener jeg man bør i det mindste være opmærksom på skævheder for en sikkerheds skyld. Mit barnebarn er blevet undersøgt og hendes bækken er en smule skævt. Hun kunne nemlig mærke det allerede nu.

    Det er da meget muligt man kan leve et helt liv uden at mærke det mindste, men det har jeg ikke kunnet.
    Jeg har tænkt , hvorfor så mange har slidgigt i hoften om det måske kunne spille ind. Men det er noget jeg ikke ved. Kun at jeg selv har slidtage, som er opstået på grund af skævheden.
Log in eller Registrér for at kommentere.