Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

Jag fra tindingen. Hvad gør jeg?

Hej,
Jeg har gennem de sidste par år haft nogle virkelig smertefulde jag i min venstre tinding som føles som om jagne går helt ind i hovedet på mig og som bare kommer ud af det blå, nogle gange med måneders mellemrum.
Nogle ideer til hvad det kan være og hvad jeg skal gøre, om så det er at søge læge, eller bare at se om det går over?
på forhånd, tak

Kommentarer

  • Jeg følger lige med her, da jeg nogen gange oplever det samme. I morges fik jeg pludselig et jag, mens jeg kørte bil. De er ret sjældne ved mig, der kan gå mange måneder imellem dem, men nogen gange kan de gentage sig inden for et par dage...
    De er altid meget kraftige og varer et sted mellem 5 og 10 sekunder. Jeg tager mig automatisk til tindingen, når det sker, uden det har nogen hjælpende effekt...
    Jeg har haft det siden jeg var barn ( er 38 år idag ) så i hvert fald i 30 år...
    Håber der er nogle kloge hoveder herinde, der kan hjælpe os :)
  • Hej
    Jeg har en far der havde smerter i tindningen. Han sagde at det føltes som om han fik stød. Anfaldene varede i ca 5-10 sekunder men var meget smertefulde.
    Han fik tid hos lægen og fik konstanteret "Trigerminus-smerter" Han tager i dag tabletter mod det (2x100mg om dagen) tabletterne hedder lamotrigin.

    Håber dette kan hjælpe
  • Bambi07: tak for dit svar!
    Har snakket med mine forældre om det (da jeg kun er 17) og de siger at jeg skal tage til lægen fordi de for første gang så mig have et 'anfald' i eftermiddags
  • Prøv at spørge din læge, om en EEG-undersøgelse er på sin plads.
  • Har haft det samme over 35 år men meget sjældent, dog er smerten så kraftig at det er ulideligt i de 10-15 sekunder det står på. Det jager også i skulderen i samme side
Log in eller Registrér for at kommentere.