Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

ScleroseDiagnose fra 1997

Redigeret 22 oktober, 2013, 06:14 i Multipel sclerose
Sclerosediagnose i 1997 (med start under fødsel af min søn i 1993).
Sclerosen skulle foregå, at det der kommer vil blive, jeg kan ikke afhjælpes med medicin.

Udover sclerosen har jeg andre diagnoser, der forværrer min tilstand ved motion og for mange psykiske krav.
Systemerne er helt sikkert ligeglade med mig og min tilstand.
Jeg modtager pt ingen hjælp til noget.
Modtager 'kun' dolol for at tage toppen af smerter.

Jeg ved, at jeg oveni har fået attacker siden 1993.
- mit udsyn er skævt/rystende - mangler samsyn (har ikke haft betændelse i øjnene)
- har midstet multitasking- helst en ting af gangen
-har yderligere auramigræne - dog ikk nødvendigvis migrænen. Jeg kalder det AURASYN - fordi jeg mest af alt ser mønstre i farver.
-Hele tiden er det som om jeg har midstet noget af balancen.
(går oftest med stok)
- mange symptomer - hele tiden.

Det essentielle for mig pt
- Jeg modtager ingen hjælp -er alene alle timer - og kan ikke overskue i mit hoved - hvordan jeg søger. (Skrivevanskeligheder/tinitus)
-Selv netsider - kan jeg knap overskue.
-Husker ikke nødvendigvis - hverken hvad jeg læser eller for af vide (især som tekst) - så det bruger jeg nogen meget tid på.
- Kan ikke gennemskue hvor mit indlæg eller kunne lægges ind ?

Scleroseforeningen meldte jeg fra nogle år siden - da de dengang ikke var interesseret i at være mig behjælpelig.
Er ikke tilknyttet nogen/noget.

Og så skal du erindrer dig - at jeg ikke ser ud som at skulle være syg, og lyder heller ikke sådan når jeg taler.

Jeg har ingen venner (kun bekendte) ikke længere en kæreste, ingen hjælp - og på alle måder kan jeg passe mig selv.

Dette nærmer sig nok mit sidste forsøg på at søge assistance.

Er der nogen tip - til foranstaltningen.

Alle råd ønskes - KÆRLIGST og modtages med stor glæde af :
sjael1

Kommentarer

  • Læs denne bog af den svenske læge Birgitta Brunes, som selv har / har haft MS.
    Brunes Birgitta & Bergli Ellen Adima. Et Nyt Syn på Sklerose. ISBN. 87-21-01320-9
  • Så du har haft Sklerose i 20 år, og du får ingen behandling?
  • Systemerne er sådan - at etablering af hjælp skal man selv mobiliserer - men hvis man ikke har noget at gi af hvordan skal rengøring eller andet så blive foranstaltet ?
    Jeg får ingen hjælp pt af nogen art. og har diagnosen fra Rigshospitalet efter min søn blev født på andet hospital i 1993.
    Jeg modtager ikke hjælp til noget
Log in eller Registrér for at kommentere.