Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hård mave efter motion fx løb.

Redigeret 1 maj, 2014, 16:10 i Motion
Hej

Jeg forsøger at få dyrket motion regelmæssigt fx gennem løb.

Mit problem er imidlertid, at jeg nogle timer efter motionen får hovedpine (nogle gang ganske kraftig) og får hård mave.

Jeg har meget fokus på, hvad jeg spiser og drikker i forbindelse min motion. Dvs. drikker tilpas med væske. Ikke spise lige op til at jeg dyrker motion. Jeg har haft fokus på saltbalancen.

Jeg dyrker motion bl.a. for mit velbefindende. Jeg har tendens til hård mave i forvejen - motionen forstærker blot mavegenerne. Jeg har ellers altid hørt, at motion skulle hjælpe på hård mave - for mig er det omvendt.

Er der mon nogle, der har hørt noget lignende?

Mvh.
Vanderbilt

Kommentarer

  • Indstillinger
    Forstoppelse kommer næsten altid af manglende motion eller væskemangel. Det lyder bestemt ikke til at du mange motion, så der er en meget god chance for at du får for lidt at drikke, selv om du siger du er påpasselig med din væske. Måske det ikke er kvantiteten men tidspunkte og mængden i forhold til din motion der er problemet.
  • Indstillinger
    Hej,
    Det er også meget vigtigt at få den helt rigtige kost i forbindelse med at tabe sig. Cyklen er en gode ide at tabe sig på, men mere skal der til. Du skal nemlig sørge for at få den helt rigtige kost i forhold til at tabe sig. Der er mange forskellige kure, som man kan bruge, men den som jeg finder bedst, er en kur hvor man spiser mest salat - drop rugbrødet, smøren, osten, mælken og andre fedt og kulhydrat indeholdene madvarer og drikke.
    Mvh Jens-Paulo
Log in eller Registrér for at kommentere.