Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Søvnløshed.

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Super synd for dig, Anne. Jeg kan se, at indlægget er af ældre dato, men du er jo langt fra den eneste, der lider af problemet, så jeg tænkte, at, hvis du ikke kan, er der måske andre, der kan få glæde af en liste, jeg fandt, med 10 gode råd til at optimere sin søvn: https://soevnogmiljoe.dk/gode-raad.

    Jeg har selv lidt med søvnbesvær i perioder, og særligt rådet om at finde en bog frem, når man ligger og vender sig, har hjulpet mig. Jo kedeligere bogen er, desto mere effektivt er dette råd faktisk. Håber, at disse råd kan enkelte en natteravn eller to, for søvnbesvær er en forfærdelig lidelse, der gør en dvask og døsig, så man aldrig rigtigt er til stede og vågen.
  • Indstillinger
    Niko88Niko88
    Redigeret 7 maj, 2018, 09:51
    Kære Anne

    Jeg kan sagtens nikke genkendende til dit problem og har tidligere også selv lidt af søvnproblemer. Har prøvet diverse metoder uden held. Indtil jeg sidste år læste om "4-7-8 metoden", som ganske enkelt bare virker! Den første uge jeg startede på den gav ikke meget gevinst, men jeg blev ved alligevel og efter lidt mere end én uge, ja så virkede det sgu! Det er altså bare super simpelt og kræver ikke nogen ekstra redskaber eller vigtigst af alt; ingen medicin! :-) 60 sekunder er det eneste du behøver og så falder man altså bare i søvn.

    Jeg har her fundet et link til metoden:(link fjernet, redaktionen) Jeg håber det også hjælper på dig.
  • Indstillinger
    KåreKåre
    Redigeret 21 november, 2018, 15:06

    Jeg vil ikke anbefale at købe Melatonin på nettet, som en anden foreslår, især ikke når det er ret let at få hos lægen. Det er de "rigtige" sovepiller, altså benzoer, som lægerne holder igen med. Og af god grund for forskningen viser de ikke giver mere dyb søvn: (Link fjernet, redaktionen)

    Prøv i stedet for at gøre dit sovemiljø så godt som muligt. Det skal være mørkt, stille og køligt.

    Jeg har selv lidt af problemer med søvn i mange år desværre.

  • Indstillinger

    Har du undersøgt om der er jordstråler.

  • Indstillinger

    Hej
    Jeg blander mig bare lige for at fortælle, at man sagtens kan få Melatonin i Danmark. Det kræver en recept fra din læge og muligvis en bestilling til apoteket, da det ikke er registreret i lægemiddelkataloget.
    Ikke alle læger kender til midlet, men jeg er endnu ikke stødt på nogle, der var uvillige til at udskrive det til mig for søvnforstyrrelse, da det faktisk har langt færre bivirkninger og afhængighedssymptomer end andet sovemedicin.
    Snak med lægen, og bed vedkommende læse op på emnet, hvis de ikke har svar på rede hånd. :)

  • Indstillinger
    Clara89Clara89
    Redigeret 21 november, 2018, 15:05

    Jeg føler med dig. Jeg har selv lidt af søvnproblemer før i tiden, hvilket gik meget ud over min livskvalitet. Jeg håber du har fundet en løsning siden du skrev indlægget, men hvis ikke kan jeg oplyse at det der virkede for mig var et forløb hos en psykomotorisk terapeut med speciale i søvnforstyrrelser. Den terapeut jeg gik hos har en video der forklarer om et sådan forløb, hvilket jeg tænker kan have værdi for dig eller andre der lider af søvnproblemer: (Link fjernet, redaktionen).

  • Indstillinger
    quothoydaquothoyda
    Redigeret 30 juli, 2020, 07:21

    +1 Melatonin (Circadin) - https://euroclinix.net Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

  • Indstillinger

    Der er hjælp at hente med Tryptofan. Helsam har den. Aminosyre der virker som melatomin. Helt ufarlig og den sænker stress og giver en træthed. Tag den 15 min før sengetid. Hold en fast sengetid og lad lys være slukket og se tv i mørke. Lys er ikke godt.

Log in eller Registrér for at kommentere.