Hjem Sport, motion og ernæring Motion

vil have nogle flere kilo på kroppen

Redigeret 11 februar, 2017, 03:27 i Motion
hej netdoktor, har haft meget svært ved og tage på ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg tænker meget over det, hver dag kikker jeg mig slev i spejlet for og se og jeg har taget på, men er begyndt og spise meget, spiser en stor skål havergryn hver morgen 10 min efter spiser jeg 2-3 rugbrøds mader med f.e.k leverposteg og spegepølse, og så en time efter spiser jeg varmt mad, det gør jeg ca 2-3 om dagen inden jeg spiser en stor potion aftensmad burde jeg tage på af det selvom jeg har svært ved og tage på i forvejen, hilsen simon

Kommentarer

  • Du har skrevet til debatforum - så der sidder altså ikke nogen læger her.
    Men der sidder givet mange, som ved en hel masse om det, du spørger om, men hvis du skal have en brugbar hjælp er det nok smart, hvis du fortæller lidt mere.

    Du skriver under "sport og motion", så måske du skulle oplyse, hvad du dyrker af motion.

    Ligeledes har det også betydning at du skriver, hvor gammel du er, hvor høj du er og hvad du vejer lige nu, og hvor mange kilo du selv mener at mangle. Hvis du er den spinkle type, så skal du ikke veje så meget som en mere kraftig type - og lige præcis noget sådant kan man ikke lave om på. En spinkel type vil bare blive fed ved at tage på, hvor i mod en mere kraftig type faktisk godt kan være overvægtig uden at være fed på nogen måde. Det har noget at gøre med muskelmassen, der skal passe til kroppen.

    Og så kan man gøre meget med den rette motion.

    I øvrigt kan man ikke spise et måltid mad - og så se resultatet i spejlet umiddelbart bagefter.

    Det sundeste er, at du - afhængigt af dine oplysninger - får nogle bud på en kost, der vil passe til dig, og så vejer du dig max en gang om ugen.
  • Hej.

    Du skriver, at du har svært ved at tage på. Jeg går ud fra, at når du skriver i motion kategorien, så er det fordi det har noget med sport at gøre, at du gerne vil tage på.

    Oftest skyldes det simpelthen at man spiser færre kcal, end man går og tror. mit tip til dig vil derfor være at prøve at veje/tælle alt hvad du spiser på en dag, for at få en fornemmelse af hvor mange kcal du faktisk får indtaget. Hvis det viser sig at du spiser 4000+ kcal om dagen, og stadig ikke tager på, så kan det være, du skal undersøges. Men hvis du nu "kun" spiser 2500 kcal om dagen, så er det nemmeste at prøve at øge dit kcal indtag. Det kan du gøre ved at spise mere, men det er min erfaring, at det er nemmere, hvis man får de ekstra kcal som flydende kost.

    Her er en opskrift på en "havregrynssmoothie", som jeg drak dengang jeg havde svært ved at tage på. Det er en nem måde at få flere kalorier ned på, hvis man ikke har så meget appetit. http://poweraddict.dk/pages/bulk-shake- ... er-af-kcal

    Du kan selvfølgelig også lave mange andre ting, men ovenstående fungerede godt for mig. Hvis du har en blender, er det kun fantasien, som sætter grænser.

    Held og lykke med vægtøgningen.

    Mvh.
    Karsten
  • Karsten 93 du skriver i en debat der har ligget stille siden Maj 2015.
    Forvent ikke nødvendigvis en tak for hjælpen.
    Godt råd forresten, bruger det selv på min søn.
    Proteinpulver kan købes i Matas til en ok pris (ikke den slags til bodybuildin) det virker også fint.
  • Familiefar=> Det protein du kan købe i matas er det samme som du kan købe på nettet. Typisk bare til dobbelt pris. Der er ikke forskel på protein til almindelige mennesker og til bodybuildere. For begge mennesker handler det om at få god kvalitet protein.

    Hvis man er tynd og vil tage på i vægt kan man typisk tage en weightgainer som er en blanding af proteinpulver og kulhydrater og koster mindre end rent protein.

    mvh
    Nikolaj
  • Ligesom Nikolaj skriver, er det proteinpulver der kan købes i Matas stort set det samme som vi man kan finde online, fx på https://bodylab.dk

    Når du har svært ved at tage på, så kan det give god mening at spise/drikke weight gainer, som egentlig bare er proteinpulver der er blandet med kulhydrater. Jeg har læst en masse om det inde på https://suplab.dk, hvor jeg også tror I kan få en meget bedre forståelse af de forskellige produkter.

    Desuden vil jeg mene at det er en rigtig god idé at styrketræne samtidig med at man har fokus på at indtage flere kalorier end normalt. Mener også det var Suplab eller Maxer der havde et par gratis træningsprogram liggende, som er ret gode.

    Håber I får noget god viden ud af det :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.