Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pustolosis palmoplantaris

Endelig har jeg fundet ud af hvad jeg fejler efter 3 år med meget lidelse, utallige hudlæger der har opgivet mig omtrent alle cremer/mediciner .. Naturlægemidler osv... Intet har hjulpet! Jeg har tør fortykket hud på både hænder og fødder der gør ondt , skaller og sprækker... Indenfor det sidste år har jeg fået konstateret Hypotyreoidisme (for lavt stofskifte) det var meget slemt mine tal var over 100 ( det normale er under 5)... Derudover har jeg fået konstateret Richer Ruben som ligeledes er en hudsygdom.. Jeg havde praktisk talt alle de symptomer der er beskrevet under Hypotyreoidisme hvor en af dem var depression og stress. Før man fandt ud af hvad jeg fejlede fik jeg ordineret lykkepiller (mirtazapin) plus zipramin og har taget dem i 2 år . Zipramin stoppede jeg med for et halvt år siden og havde ingen nævneværdige bivirkninger. Nu er jeg ligeledes stoppet med mirtazapin men har kvalme, dårlig mave, ingen energi og deprimeret, men ved alligevel at det går den rigtige vej , så det tager jeg med. Får eltroxin for stofskiftesygdommen. Jeg er ligeledes stoppet med at ryge ved hjælp af el cigaret, der er en fantastisk opfindelse! Røg ca 20 cigaretter om dagen. Mit stofskifte er nu (efter 1 år) blevet normalt og indtagelse af 3 stk eltroxin om dagen resten af livet. Mit eksem under fødder og i håndflader er næsten forsvundet ( smører det med mandelolie og veleda håndcreme fra helsekostforretninger hver dag flere gange om dagen. Jeg håber virkelig at dette kan hjælpe andre, da mit liv har været et helvede de sidste 3 år! Og takket være netdoktor er mine problemer løst og jeg ved hvilken vej jeg skal gå, og hvad min sygdom hedder. Det har ingen hudlæger kunne hjælpe mig med de kunne ikke finde ud af hvad det var for en hudsygdom det var, men det står jo højt og tydeligt herinde! Jeg tror på at alle mine sygdomme stammer fra det lave stofskifte!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hjertelig til lykke. !!
    Jeg ved, om nogen, hvor stor en lettelse det er, når løsningen er fundet.
    Også jeg fandt svaret på nettet, hvad der var galt med mig. Inden da havde jeg haft det virkelig dårlig i ca 10 år, hvor det blev værre og værre.
    Lægen hjalp mig ikke.
  • Indstillinger
    Det glæder mig at høre! Det er altså rart ikke at være alene ! Nej de læger er godt nok ikke meget værd!
Log in eller Registrér for at kommentere.