Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

DHEA

Redigeret 8 oktober, 2017, 05:23 i Alternativ behandling
Goddag Alle Netdoktor brugere.

Jeg er ny og kommer nu med mit første spørgsmål
jeg har kigget meget på dette "mirakel kosttilskud"
og har læst mig til rigtig meget selv, og ved godt de ikke er lovlige i denmark
men det er alt jo efterhånden jeg er en stille og rolig sund ung mand på 23 år som er i rigtig god fysisk form træner hverdag cardio og styrke omkring 2 timer, og tag i forvejen masser af kost. Jern, magnesium, zink - protein - kreatin - d-aspartic. men havde læst mig til at DHEA hjælper mod depression som jeg lider meget af og selvfølgelig en masse andre ting, men selvfølgelig også med bivirkninger.

Mit spørgsmål er så om der er nogle herinde som har erfaring med dette kosttilskud eller har hørt om andre eller bare har en generel god viden omkring dette. jeg ville tage det i en kort periode af 90 dage 50mg om dagen ville høre om det er for farligt i forhold til det jeg ville få ud af det. og hvilke bivirkninger der og om der er andre gode ting ved at tage det???

Mvh.
Jonas
På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg fandt dette ved at google:

    Væksthormon giver store næser og fødder

    Hvor de anabole steroider er kunstigt fremstillet og ikke bærer nogen former for smitterisiko, kan væksthormoner rent faktisk give hiv, gulsot og Creutzfelt Jakobs sygdom. Grunden er, at ikke alle væksthormoner er dyrket fra bunden på laboratorier, men indimellem kan stamme fra den menneskelige hypofyse. Det er dog oftest en risiko man løber, hvis man køber væksthormonerne illegalt. Hvis sunde og stærke mennesker bruger væksthormon kan det føre til et overskud af væksthormon. Det kan få kroppen til at vokse på de særeste steder. Næse, hænder og fødder kan bliver større. Samtidig kan væksthormon udløse sukkersyge og alvorlige allergiske reaktioner. Hvor de anabole steroider er billige - 20 kroner per tablet - koster en væksthormonkur op til flere tusinde kroner. Penge og udholdenhed var også baggrunden for dopinghistoriens indtil videre største kaos.
  • Indstillinger
    Jern bør kun bruges, hvis man har fået konstateret jern-mangel.
    Jern-overskud belaster helbredet ret så alvorligt.
  • Indstillinger
    Mens kan kan køre en homøopatisk væksthormonkur for under 200 kr om måneden så er det værd at bemærke at det er ulovligt at indføre DHEA i Danmark fra lande uden for EU.

    Man kan købe DHEA produkter fra vore nabolande f.eks. Tyskland.


    https://www.amazon.de/Wild-Yams-Extrakt ... words=dhea


    Jeg er ikke klar over om det er forbudt at købe produkter som indeholder DHEA som hudcreme

    https://dk.iherb.com/pr/Life-Flo-Health ... de=TEN8245
Log in eller Registrér for at kommentere.