Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

værdier ok hvorfor så kramper i mine ben og træthed?

AnonymousAnonymous
Redigeret 22 november, 2015, 13:07 i Vitaminer og mineraler
Hej
Jeg fik taget en blodprøve i sidste uge pga. jeg døjer med kramper i mine ben og træthed jeg fik svar på mine blodprøver idag og mine værdier var:
B12 vitamin: 724 pmol/L
D vitamin: 124

Lægen sagde at det så fint ud men jeg kan bare ikke forstå hvorfor jeg altid bliver træt om formiddagen og hvorfor jeg for kramper i mine ben.
«1

Kommentarer

  • drikker du vædske nok
    ---hvad med dine muskler ---bruger du dem nok ---men det er ikke kun b12 og
    d vitamuner der har indflydelse på dine ben --

    fik du ikke målt andet ---
  • du skulle slå op og søge her på net dk ---om kramper i benene --der står meget om arsagen --måske det kunne hjælpe dig lidt på vej --hvad arsagen er ---
  • Tak for dit svar
    Ja jeg drikker en masse væske drikker 1 liter mælk og ca. 3 liter vand
    og vad angår at bruge mine muskler så styrketræner jeg 5 gange om ugen.
    jeg fik målt mit kolesterol tal og mine nyre og lever tal og der fik jeg at hvide at de så meget fine ud samt mit sukker tal.
    men ok skal nok prøve og læse om det her inde.
  • Varmer du op før styrketræning eller trækker du ud efter? for det kan godt give kramper. Det kan være dine muskler er belastet derfor er du træt.
    Hvornår begyndte du at få kramper?
    Det vil også være en god ide at tage en multivatimin og prøv at se om det vil hjælpe.
  • persille1persille1
    Redigeret 20 februar, 2013, 04:32
    3 liter vand om dagen plus andet, det er alt for meget. Vigtige salte (f.eks. kalium ) bliver skyllet ud af kroppen efter det, jeg har læst.

    Det har jeg prøvet, af en helt anden årsag, man har det virkelig ikke godt. Det kan også give kramper.


    http://www.foedevarestyrelsen.dk/Forbru ... _vand.aspx
  • Hej Ali093

    Det er godt, at du ikke mangler D-vitamin og B12-vitamin. Men kramper kan jo komme af andre årsager, f.eks. jernmangel, kaliummangel eller magnesiummangel.

    Nu kan jeg ikke se, om du er mand eller kvinde, og jernmangel rammer jo især kvinder. Ud fra kombinationen af træthed og kramper synes jeg, at jernmangel lyder som det mest sandsynlige.

    Men, men…

    Hvad mente lægen, at årsagen til dine helbredsproblemer er?

    For det er egentlig det mest frygtelige ved dit indlæg: Du kommer lige fra lægen (som jo burde være eksperten på området), men du har tilsyneladende ikke fået løst dit problem!!!

    Kaliummangel rammer mest mennesker, der tager vanddrivende medicin, men kan også ramme folk, der har været syge af diarré eller opkastning og muligvis også sportsfolk, der af den ene eller anden grund ikke sørger for at holde balancen mellem væske og kroppens forskellige elektrolytter i orden.

    Magnesiummangel er meget udbredt, fordi man især får magnesium fra grønsager.

    Det lader til, at du har fået taget mange blodprøver, og det er jo også udmærket. Har du fået en udprintning af blodprøveresultaterne? Det er altid en god ide, så kan du lige tjekke, om du har fået undersøgt kalium, magnesium og jernstatus også.

    Jeg prøver lige at finde et link til dit søge-arbejde:

    http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... tless-legs

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Jeg skal lige fortælle jer et lille sjovt råd for kramper i benene, og det hjælper sågu, men sikkert kun for små lette kramper af den slags man kan få, lige når man skal til at sove. Jeg har lige brugt det i 14 dage.

    Rigtig ægte uldgarn bindes om anklen.
  • Jeg læste engang at italienerne mener at man kan løse sådanne ting med maden. Det stod at man skulle spise 5 bananer om ugen, og det virker bestemt på mig. Det skal lige have lidt tid, så har kroppen optaget det den mangler. Håber det kan hjælpe dig. Jeg mener det er det naturlige calcium der hjælper. Prøv at google : Hvad indeholder bananer.
  • Hej Janne

    Det er naturligvis bedst, hvis vi kan få alle de næringsstoffer, vi har brug for, fra maden. Men det kan vi ikke altid – ikke engang, hvis vi spiser efter sundhedsrådene og sørger for at få de 600 gram grønt og frugt om dagen.

    For problemet er jo, at mange af os får medicin, der uddriver vigtige vitaminer og mineraler. Og sportsfolk sveder meget, hvilket kan bringe kuk i mineralbalancen.

    Om det er calcium, der hjælper på kramper, afhænger da af, om det var mangel på calcium, der skabte problemet!

    Hvis ikke man har calcium-mangel, så vil det ikke hjælpe på kramper at man tager calciumtilskud!

    Men bananer indeholder pæne mængder af kalium, og kaliummangel kan jo også godt give kramper.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Til Kameliadamen.
    Suk, ok.
    Har ikke så god tid til at undersøge alting til bunds. Sender bare sommetider et gammelt husråd afsted, som ikke kan skade nogen, men måske kan hjælpe .
Log in eller Registrér for at kommentere.