Hjem Naturmedicin Alternativ behandling

Bioidentiske hormoner

Redigeret 8 oktober, 2017, 05:05 i Alternativ behandling
Hej alle.
Kunne godt tænke mig at vide, om hvad i mener om bioidentiske hormoner?
Er det ikke for dårligt at det skal være ulovligt, når det man får hos lægen er syntetisk, og har en lang række bivirkninger som er ret alvorlige, såsom psykoser.
Nu snakker jeg primært kun om pregnenolone (som også kaldes for the happiness hormone og bliver brugt til f. Eks behandling af skizofreni, astma, gigt) og 7-keto dhea som gør næsten det samme som pregnenolone. (Slå begge hormoner op på google og læs om dem)
Jeg lider af hormonel ubalance, og bliver nødt til at tage disse tilskud, for overhovedet at kunne fungere. Der er sikkert 1000 andre som har det som mig, men lidelsen bliver ikke rigtig anerkendt. Hvis det blev lovligt, så ville mange livstilssygdomme kunne behandles optimalt, og da de jo er naturlige, er bivirkningerne minimale. personer som mig og andre ville blive kendt den opmærksomhed som vi fortjener og har brug for. Oxidativ stress er en af de mange konsekvenser der følger med denne ubalance. Det er ikke sjovt og slet ikke sjovt for ens omgivelser.

prøv derudover at tænke på hvad det ville gøre ved dks økonomi. Der ville pludselig ikke være noget der hed overgangsalderen. Den arbejdsdygtige alder ville kunne blive forlænget med 20 år mindst.
Hvad holder os så tilbage? Føler mig glemt i et samfund hvor man ellers går højt op i at støtte de svage. Bare ikke sådan nogle som mig og sikkert mange andre.

Kommentarer

  • Hej,
    Jeg kan se, at det er længe siden du har skrevet dit indlæg, men jeg håber du ser mit svar alligevel.

    Jeg har været syg i snart 8 år. Meget syg. Pga hormonelle problemer og ubalancer. Det hele begyndte, da jeg stoppede med p-piller, efter at have spist dem i 20 år.

    Jeg vil rigtigt gerne høre lidt mere om dig, og hvordan det går dig!

    Jeg er enig med dig i, og jeg finder det meget meget forfærdeligt, at man her i DK er fuldstændig uinteresseret i en lidelse, der er så invaliderende! Og jeg kan slet ikke forstå, hvorfor bioidentiske hormoner ikke er tilladte. Jeg mener, kan de bare hjælpe et menneske med disse lidelser, så er det da bedre end ingen. Og når alternativet herhjemme ellers kun er p-piller, eftersom man ikke må hormonbehandle kvinder med andet før ergangsalderen.

    Jeg er selv på vej til en læge i Tyskland i håbet om at få hjælp.

    Håber at høre lidt fra dig.
  • Hej,

    Vil lige høre hvordan det gik med dit besøg hos lægen i Tyskland? :)
  • Jeg er meget usikker på hvad du spørger om, men langvarigt hormontilskud også med bio identiske hormoer, er som med alt andet medicin en afvejning af fordele og ulemper.

    Bioidentiske hormoner kan godt fås i Danmark fx Vagifem.
  • For kvinder som ikke er i overgangsalderen endnu kan det anbefales at anvende naturlige hormoner fra planter f.eks. Kyskhedstræ som indeholder naturlige progesteron eller ekstrakt fra Broccoli mod østrogen dominans.

    Den indiske plante Shatavari er effektiv til at udligne østrogen underskud.

    KIlde

    http://naturligmedicin.com/naturlig-hormon-terapi/
Log in eller Registrér for at kommentere.