Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kronisk svamp??

Redigeret 7 april, 2012, 03:32 i Underlivsbetændelse
Hej alle sammen.
Mit problem er, at jeg så længe jeg overhovedet kan huske har haft svamp i skeden. I starten vidste jeg slet ikke, at der var noget galt, selvom det dog irriterede meget lige lovligt. I løbet af teenage-årene blev det et større og større problem, som jeg ikke turde gå til lægen med. Jeg er 19 år nu, og det var først for en måned siden, at jeg endelig tog mig sammen og kom til lægen. Hun gav mig Fluconazol på recept med forvisning om, at det nok skulle hjælpe. Jeg har nu taget to kure uden at kunne ane den fjerneste bedring, og det er virkelig frustrerende.

Mit problem er, at jeg sveder utroligt meget, især i håndfladerne, armhulerne og desværre også skridtet, hvorfor der altid er fugtigt og varmt - en god grobund for svamp. Jeg har aldrig haft en kæreste, og jeg er virkelig virkelig nervøs for, at jeg aldrig kan komme til at have et almindeligt (sex)liv.

Mit største problem, udover selvfølgelig det irriterende område, er udflåd, som kommer ud i virkeligt ekstreme mængder. Det drejer sig ofte om kæmpe hvide slim-klatter, og jeg kan virkelig ikke holde det ud.

Er der håb forude??? jeg er så nervøs

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad med underlivs betændelse ---er det undersøgt ---
  • Indstillinger
    Nej, det er ikke undersøgt. Men min læge konstaterede efter en gynækologisk undersøgelse, at det var svamp - og symptomerne passer også
  • Indstillinger
    når du vasker dig for neden ---skal du ikke bruge vand og sæbe --
    prøv med et stykke vat og YMER ---ELLER A 38 ----det hjælper ikke på en gang ---du skal blive ved et stykke tid ----

    på Apoteket kan du i Håndkøb ---få noget der hedder CANESTEN ---det fås i stikpiller eller salve --det er godt ---
    jeg vil tro du skal starte med stikpller---

    jeg bruger Atamon --og renser i
    imellem tæerne det tager svamp ---jeg har en stomi ---når jeg skifter --renser jeg huden med atamon ---og jeg har aldrig svamp ---

    så du må være din egen doktor og prøve dig frem
  • Indstillinger
    Men det kan vel forhåbentligt ikke være rigtigt, at jeg aldrig kan komme af med det vel?? Lige nu går det mig så meget på, at jeg slet ikke kan fokusere på noget andet. Jeg er virkelig bange, for jeg ved ikke engang, hvordan det skal føles, når det fungerer normalt. Det opstod jo som sagt i de spæde pubertetsår.
  • Indstillinger
    hej shiba
    har du undersøgt om du har sukkersyge for det giver også konstant svamp.
    Måske du har candida svamp i tarmsystem som gør at du altid har skedesvamp. Prøv at holde dig væk fra sukker, hvede og gær, prøv det i et sykke tid og se om det hjælper for kosten spiller også ind hvis man ikke kan komme af med svampen.
  • Indstillinger
    til Siba ----nu må du ikke give op ----men gå i gang med at prøve alle de råd du får
    der er noget jeg ikke forstår --hvis du har haft dette svamp siden du var barn ---hvorfor har din mor ikke taget affære for længe siden--
    har du talt med mor om det
    du har været hos din egen læge ---men hvad med at få en gynekologisk undersøgelse
  • Indstillinger
    Altså det startede nok omkring min første menstruation som 12-årig, så vidt jeg husker... Og i starten vidste jeg slet ikke, der var noget galt, men det begyndte ligesom at gå op for mig med tiden. Det er også blevet værre siden. Jeg har aldrig turdet snakke med min mor om det, men i stedet prøvet at skjule det lidt for hende. Jeg er bare så nervøs for, at det aldrig kan gå væk, eftersom det har været der så længe og at begge kure ikke havde nogen virkning
  • Indstillinger
    selvfølgelig går svampen væk men hvis du spiser meget sukker kan svampen komme igen og igen selv efter en kur så måske du skal begynde at skære sukker væk for svamp lever af sukker.
  • Indstillinger
    Du skal gå til lægen igen, som sikkert vil henvise dig videre til en gynækolog. Det er da for træls at gå og have svamp evig og altid, hvis det kan kureres, evt. med nogle andre piller eller en længere kur? Du skal IKKE være flov over at gå til lægen, du er hverken den første eller den sidste der har præsenteret ham for det problem!
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Jeg har lidt af svamp i mange år, og er gentagne gange behandlet med Brentan og de seneste år Canesten. Jeg har spurgt flere gange om jeg ikke kunne forebygge, og har prøvet med youghurt og youghurt piller, ph sæbe mm. uden større virkning. Tilfældigvis talte jeg med en veninde som havde samme historie - langt om længe havde en gynækolog foreslået hende at spise en vitaminpille og en c-vitamin i en periode. Herefter var problemerne løst, det samme skete for mig og nu er det mange år siden jeg sidst har haft udbrud. Jeg spiser kun vitaminpiller i vinterhalvåret - og kun hver anden dag. Men det virker og jeg har fortalt mange veninder -som har haft samme succes. Og jeg hører gerne herinde om andre har succes også.....
Log in eller Registrér for at kommentere.