Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

vand/slim fra hals løber, må synke hele tiden og rømme

13

Kommentarer

  • Det er altså heller ikke rart, jeg har efterhånden lokaliseret mit til at hænge sammen med maven, en slags mad intollerence, kommer tit ved meget sukker, mælk og hvidt brød/kage, hvis jeg spiser probiotica classic 9 holder det maven i topform, og så sker det sjædnere, men det hjælper det bestemt også at spise meget lidt af ovennævnte.. har nogen gange prøvet at lade være en uge med probioticaen, så skal der ingen ting til før det kommer...
    Så det er en løsning der virker for mig, men meget svært at tro på det skulle komme fra noget med maven, for det føles bestemt ikke sådan!! helsehelse.dk har probiotica rimeligt billigt, har jeg fundet ud af:)
    Håber du får løst problemet, ved hvordan du har det..
  • Det er altså heller ikke rart, jeg har efterhånden lokaliseret mit til at hænge sammen med maven, en slags mad intollerence, kommer tit ved meget sukker, mælk og hvidt brød/kage, hvis jeg spiser probiotica classic 9 holder det maven i topform, og så sker det sjædnere, men det hjælper det bestemt også at spise meget lidt af ovennævnte.. har nogen gange prøvet at lade være en uge med probioticaen, så skal der ingen ting til før det kommer...
    Så det er en løsning der virker for mig, men meget svært at tro på det skulle komme fra noget med maven, for det føles bestemt ikke sådan!! helsehelse.dk har probiotica rimeligt billigt, har jeg fundet ud af:)
    Håber du får løst problemet, ved hvordan du har det..
  • Tak, jeg lever ellers meget sundt og varieret, men jeg vil da helt klart prøve samme produkt som dig, når man Google det, kan jeg læse mig frem til at det kan købes på apoteket som håndkøbs produkt..

    Jeg har en formodning om at jeg generelt genere for meget mundvand, da jeg skal synke denne væske ca 1 gang i minuttet, samtidigt har jeg i meget lang tid sovet rigtig dårlig om natten, og det kan jo godt hænge sammen med at jeg ubevist synker mundvand i søvne.

    Meget spyt/mundvand har tit at gøre med dårlig mund hygiejne, men det synes jeg ikke selv jeg har, børste da dagligt mine tænder, og alle er OK.
  • Det er noget svært noget når man selv skal finde frem til årsagen, jeg forsøgte alt muligt længe ihvertfald..
    Jeg får også tit luft i tyndtarmen i forbindelse med dissse anfald, så skal man bøvse 4-5 gange i minuttet, men ikke hver gang det kommer samtidig, men probiotica har hjulpet begge ting:)
  • Hej Katja og andre lidelsesfæller ... Jeg har for fire år siden sluppet af med en lidelse, som lyder meget som den I beskriver. Min opstod efter en svær forkølelse, hvor jeg mistede stemmen. Jeg havde ekstrem meget slim og hostede vildt meget og i lang tid, men efterhånden gik det over til hoste, når jeg f.eks. spiste, snakkede for meget, fik kulde og især når jeg gik i seng. Mærkeligt nok gik det helt galt, når jeg var faldet i søvn. Vågnede straks op ved at at føle vandet løb ned i lungerne og var ved at blive kvalt. Jeg hostede så i timer eller rømmede mig for at få "saften" op.
    Efter at være undersøgt for allergi, mavesyre, mange dyre timer hos akupunktør, øre/halslæge fik jeg en lungebiopsi ... der var ingen ting. Jeg hostede i 2,5 år - men så gik det væk og jeg var lykkelig. Nu er jeg efter 4 år begyndt at hoste igen ... og frygter, hvad det kan udvikle sig til denne gang. Jeg vil gerne høre mere om, hvordan det er gået jer. Mvh Kirsten
  • Hejsa..
    Mit er også gået i sig selv igen.. men jeg er stopppet med at drikke cola light( 1-2 liter om dagen) og spiser ikke længere så meget gluten og kulhydrater.. Lever faktisk meget efter LCHF kost principper.. ( det kan du efterhånden nemt finde noget om på på nettet) men føler nu mest det var det med colaén der gjorde det mest. men har altså på fornemmelsen det var noget med kosten også.. Håber du får styr på det, for gud hvor er det dog modbydeligt.
    MVH
  • Og jeg spiser stadig probiotica classic 9;)
  • Jeg har haft dette i mange år og har efterhånden fået nogen forståelse for det, selvom det dog ikke gør det mindre ubehageligt . Mange år troede man jeg havde astma og er behandlet for det i næsten 20 år uden at det hjalp. De fleste almindelige læger aner ikke en disse om det her. Der finder man mest exprrtise blandt øre-næse-halslæger og mave- Tarm spec. Jeg har været igennnem et hav af undersøgelser. På er tidspunkt nævnte en Halslæge samt alle svar herinde at det kunne være refluks . Det havde jeg svært ved at tro på. Men 1000 undersøgelser senere har jeg lært om hvor store gener denne tilstand kan bære med sig. Også invaliderende og atypiske symptomer som gener der påvirker næse og hals og misfortolkes som astma og allergier. Hos mig er diagnosen non allergic rhinitis. Post nasal drop , som de sidste skribenter her ser ud til at være plaget meget af, og astma lignende anfald ( som ikke skal forstås som rigtig astma og ikke heller skal medicinere som astma ) . Oveni alt dette er der en angst omkring luftvejene som gør at alle muskler er over spændte i Hele brystet , hals, kæbe , tunge... Det opretholder sammen med en kronisk rømmen en irritations tilstand som er blevet en ond cirkel. Desuden igår på scanning fået konstateret mellemgulvs brok , som også giver disse gener fordi lidt af mavesækken glider op i spiserøret , giver refluks osv ... Og så kører det... Så få fat i halslægen og nævn de her ting. De kan checke jer uden henvisning , og henvise videre til evt undersøgelser... Men det vil være en fordel at få lavet en allergi / astma test først, bare for at udelukke det mest oplagte for de fleste læger når man kommer med disse symptomer.
  • Hejsa
    Fandt denne tråd ved søgning på symptomer. Jeg har det på helt samme måde, det startede første gang for ca 1/2 år siden. Hvor jeg føler en kæmpe produktion af spyt om aftenen el natten. Hvis ikke jeg synker 24/7, får jeg følelsen af at drukne, det er så angstprovokerende. Det kulminerede i forgårs, hvor jeg vågner brat op ved at mine luftveje er helt lukkede, formoder jeg har fået spyttet galt i halsen. Jeg panikken og slår på min sovende mand, da jeg på ingen måde kan få luft, jeg hiver voldsomst efter det og han springer op og henter en balje?? Tror nok jeg skal kaste op. Jeg får endelig et lille hul igennem til lungerne, og langsomt kan jeg få luft igen, og prøver at få hostet væsken op. Det var så ubehageligt. Engang imellem om dagen, får jeg også mit spyt galt i halsen, det har jeg aldrig gjort før i tiden. Det med spytproduktionen, kommer ikke så tit, men det er ekstremt ubehageligt når det er der, jeg har bestilt tid hos ørelægen, så nu må vi se hvad vi kan finde frem til.

  • Hej Slimforum =)
    Jeg har haft lignende symptomer, slim fra luftrøret som kun kommer til strubelåget, og siver langsomt tilbage i luftrøret. Stoppede med at ryge for 18 år siden.

    Efter flere undersøgelser kom jeg på Lungeklinikken, Vejle.
    Her var jeg i røntgen og HRCT scanning - High Resolution Computed Tomography. Kan googles.
    Diagnosen var klar: Bronkiektasi. Kan googles.

    Dvs. udposninger på bronkierne, som danner slim - som bliver 'fimret ' op igennem luftrøret. Altså en konstant overproduktion - og en masse tyske 'ach, Bach og doch' lyde. Uacceptabelt, både for mig, kolleger og familie.

    Jeg fik udleveret en plastic PEP fløjte, Positive Expiratory Pressure. Kan googles.

    Desuden fik jeg en 2 mdr. penicillin behandling "bredspektret"

    Fremover bliver jeg regelmæssigt indkaldt til kontrol.

    "Mission accomplished" ville Trump sige.

    Fløjten er en hjælp. Nu, efter 4 mdr., harker jeg mindre snask op. Desuden skyller jeg næsehulen dagligt med et "næsehorn" købt på apoteket. Kan googles. Lyder farligt, tager kun 2 minutter at vænne sig til, hvis man læser i hæftet. Skylningen er også en hjælp.

    Mit spørgsmål til forummet:

    "Hvad gør i andre, som har virket, overfor lignende symptomer?

    Venlig hilsen, Peter

Log in eller Registrér for at kommentere.