Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvadskal til for at far får bopælsretten

Redigeret 2 juli, 2011, 13:10 i Bonusforældre
Hejsa :)

ja, jeg vidste ikke helt hvorhenne dette spørgsmål hørte hjemme ;o)

hvor meget skal der til før far får bopælsretten over sit barn da mor er imod det?
altså jeg tænker lidt på om der er nogen der har prøvet det?
hvad lægger retten vægt på?
jeg ved de selvfølgelig hører barnet (hvis de er gamle nok til at udtrykke sig og forstår situationen) og ser på hvem der bedst kan sørge for barnets kontant til begge forældre fremover. og selvfølgelig også hvem derer mest samarbejdsvillig.
hvilke andre vigtige (og måske også mindre vigtige) faktorer skal man tænke på inden sådan en sag??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvem har forældreret over barnet . deler de den eller er det kun moderen der har den. Hvis moderen forsømmer barnet eller ikke kan passe barnet. kan den gå til faderens bopæl. men så skal der laves en forældre evne på den det drejer sig om . hvis de har fælles forældre myndighed kan han kræve samværs ret til at være sammen med sine børn. alle børn har krav på at se deres forældre. men der er lavet nye regler i regeringen karen ellemann så børn kan vælge fra om de vil være sammen med en forældre. og børn kan spørges til råd. Hvis børnene har det godt hos deres mor . vil jeg sige at alt det slåskamp er til skade for børnene . så hellere se om det kan lade sig gøre at få samarbejde med at dele børnene imellem sig . fastlagte dage så børnene får en rytme hvor de skal være. hvis i kke kan klare det alene at aftale og overholde aftaler . kan en fremmed person evt familierådgiver hente børnene hos moder og bringe dem til fader og tilbage til moder igen . så forældre der ikke kan enes undgår at møde hinanden. og husk at tale pænt om mor mens børnene er til stede. de kan ikke gøre for det . og må ubetinget elske jer hver især lige meget. uden at en forældre kritisere hinanden. Stats amtet kan hjælpe . men det kan tage år at køre frem og tilbage på hinanden . i sær hvis det er to forskellige kommuner forældrene bor i . for de kan ikke blive enige. tænk på børnene hvad de har det bedst med. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.