Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Flyt så!

Redigeret 16 april, 2011, 10:54 i Enlig far eller mor
Jeg er 44 år og har en søn på 22 år ...

Jeg elsker ham osv MEN nu har jeg nået min grænse ...jeg vil have at han flytter men er i tvivl om jeg kan klare det økonomisk - han gir 1500 for at bo hjemme ..og pt går jeg ledig.?

Det der bla er problemet er at alting her drejer sig om at han er hjemme eller ej - jeg kan ikke invitere mandlige venner til en aften med sex og hygge. For han er hjemme. Nu kan jeg ikke holde det ud mere. Nu må han flytte for jeg vil ikke sidde alene weekend efter weekend år efter år efter år pga at han skal sidde og spille pc --have veninde på besøg osv.

Hun har et barn ..han blir passet af faren hver 14 dag og der vil de gerne være her hvor der er mad og hygge. Hvem rammer det? Mig.

Jeg er fange i mit eget hjem...? Og han hverken respekterer eller forstår at jeg har brug for et sexliv og for at kunne gøre hvad jeg vil. Fordi: Jeg kan ikke sige de her ting. "Mor har brug for at have det sjovt og et sexliv"..?
Nå men så kan jeg da bare gå???? NEEEEEJ det vil jeg ikke ...det skal være her i mit hjem .

Hvordan pokker får jeg det sagt og gjort.

mvh en de ikke orker mere!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Og der sku så have stået (gg) en der ikke orker mere...at være betjening og servicestation. Og som er bange for at tage trygheden væk fra ham. Øv
  • Indstillinger
    Hej Lina.

    Dit sexliv er i og for sig fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng.

    Din søn skal flytte. Det er kun rimeligt at kommer ud i verden og klarer sig selv, når han er 22 år gammel.

    Du må sige direkte til ham, at du elsker ham højt, men at det nu er på tide, at han finder et andet sted at bo.

    Og indtil han flytter, skal han i HØJ grad deltage i de huslige pligter. Han skal stå for madlavning halvdelen af ugens dage, han skal vaske sit eget tøj og han skal deltage i rengøring af huset.

    Denne kæreste; har hun egen bolig? I så fald er det kun rimeligt, at de er hos hende.
    Hvis de er hos dig, skal de lave mad.
  • Indstillinger
    Hej Lina

    Kunne du ikke prøve at foreslå, at I tog ud og så på lejligheder sammen?

    Find nogle i avisen og sig, at du har bestemt, at dem skal I kigge på.

    I kan sammen sætte jer ned, og lave et budget for hans økonomi, så det er overskueligt for ham.

    Du kan tilbyde ham, at han fx må spise hjemme hos dig 3 dage om ugen og at han må komme og vaske sit tøj 1 gang om ugen.

    På den måde får du ham stille og roligt sluset ud...

    Han er 22 år - har endda en kæreste der har et barn. Så må han også være gammel nok til at flytte hjemmefra :)

    Ellers må det få konsekvenser så som: Huslejestigning til 2500 kr, lave aftensmad hver anden dag, vaske sit eget tøj, støvsugning 2 gange om ugen, badeværelsesrengøring 1 gang om ugen - så skal du se - så er det nok ikke så hyggeligt at bo hjemme mere...

    Johanne
  • Indstillinger
    Der skal andre boller på suppen ..ellers ved jeg ikke hvad jeg gør. Det var nogen meget gode ting i kom med ....''
    De vil blive taget op på mandag når ham og jeg er alene hjemme!

    Han mener jo så at jeg skal lave alt det her fordi jeg går hjemme + han ikke får så meget i SU. Alt det her er = alt. ok han tar skraldespanden ned.
  • Indstillinger
    Det lyder godt, Lina :)

    Kan du ikke give os en opfølgning på, hvordan det er gået, når du har snakket med ham?

    Johanne
Log in eller Registrér for at kommentere.