Hjem Øre, næse og hals Hørenedsættelse og tinnitus

Tinnitus af ipren?

Jeg har i 4-5 dage nu haft en tinnitus lyd i det højre øre. Jeg bemærker den oftes når der er helt stille eller jeg skal til at sove. Den kom som sagt for 4-5 dage siden da jeg sad og så TV. Jeg havde tidligere på dagen været til lægen som fortalte jeg havde nogle muskler i klemme i ryggen så jeg skulle tage ipren i nogle dage. Senere den samme dag tog jeg to ipren lige efter hinanden jeg fandt så hurtigt ud af at man kun måtte tage en i løbet af dagen, det skal så siges at det er nogle svenske og meget stærke ipren. Den samme dag om aften fik jeg så denne hyle lyd i mit højre øre den var ikke specielt høj på det tidspunkt og jeg bemærket den kun kort, men da jeg vågnede dagen efter følte jeg lyden var blevet en anelse højere.
Så nu er mit spørgsmål om der er nogle der har prøvet noget lignende og forsvinder hyletonen igen? eller har jeg måske fået permanent tinnitus?
Det ville være rigtig rart hvis nogle ville besvare mit emne da jeg kun er 18 år og ingen forstand har på dette.

Kommentarer

  • Hej.
    Jeg vil nu tro din læge vil have i hvert fald lidt forstand på det. :)
    Men om ikke andet, kan jeg i hvert fald fortælle at mit tinnitus forværes når jeg har muskelspændinger i ryggen.
    Om du har permanent tinnitus eller det kommer af ipren, ved jeg ikke, men jeg har aldrig hørt at ipren skulle udløse det, så er det mere sandsynligt at det er noget der trækker fra muskelspændinger.
    Håber det hjælper lidt og at du får flere svar. :)
  • det er ikke pillerne der giver hyle tonen i dit øre ---nej jeg er sikker på det kommer fra din ryg --tal med din læge igen --har han ikke acut tider ---så du ikke skal gå for længe ---
    jeg tror masage vil være godt ---så hvis du kunne få en henvisning til det ---det er også underligt --at han bare giver dig piller ---hvis han mener du har en nerve i klemme ----
  • Nu er indlægget jo 2 år gammelt men da nok stadig aktuelt for andre.

    Man kan sagtens få tinnitus af for meget ipren, altså doser der går ud over hvad der anbefales i vejledningen. Det kan man faktisk og af codymagnyl, og det er meget ubehageligt og kan være overraskende kraftigt, jeg har selv prøvet det.

    Heldigvis går det altså over af sig selv når medicinforgiftningen, som er årsagen, er gået i sig selv.

    Ved man, at man har nedsat nyrefunktion eller leverfunktion er det dog meget vigtigt at man søger læge med det samme, for så kan kroppen ikke så godt udskille stofferne selv.

    Med mindre man har ædt langt mere end der stod på pakken og ellers er rask, så er det som regel nok bare at drikke en masse vand, men er man det mindste i tvivl, er det bedst at kontakte en læge med det samme.

    En læge skal også kontaktes straks hvis man pludselig får store mavesmerter, ipren, ibuprofen, naproxen er kendt for at kunne give mavesår.

    Mange gange opstår det fordi man prøver at behandle sig selv, eller fordi man er så uheldig at have en af de mange praktiserende læger der ikke har forstand på smertebehandling.
  • Jeg har fået tinnitus af antidepressiv medicin. Kan jeg også forvent mit går væk igen, når jeg holder op med medicinen?
  • Forsvandt efter stop af medicin tror mit tinnitus stammer fra vibradox men efter 2 måneder er der endnu ikke sket noget har stadig tinnitus og er der nogle der ved om det bliver forværret hvis jeg tager en pille igen ? Eller om når først det er opstået så.er der det

Log in eller Registrér for at kommentere.