Hjem Kvinder Underlivsbetændelse

lugt og udflåd

Redigeret 6 februar, 2017, 14:54 i Underlivsbetændelse
Hej Alle.

Jeg er en pige på 22 år og jeg er ved at gå ud af mit gode skind.
Jeg har døjet en del med svamp i underlivet, 3 gange i en sådan grad at det har kløet og gjort ondt, og jeg fik piller hos lægen.
Nu er problemet så at jeg hverken har kløe, svien eller er rød dernede, jeg har bare pletvist meget udflåsd og så LUGTER det. Virkelig virkelig meget. Nogle gange syrligt - men for det meste bare den der ulækre fiske-agtige lugt. Jeg kan bade flere gange om dagen (jeg bruger diverse intimsæber, servietter og kure, Canesten osv) men stadig lugter det. Jeg har det konstant, og det går ud over min hverdag og ikke mindst mit sexliv. Jeg kan lugte det når jeg sidder i skolen, i bussen eller bare går rundt derhjemme. Det er virkelig noget der går mig på...

Mit spørgsmål er til jer; kan det virkelig passe at det "bare" er svamp? Nogle der har prøvet noget lign.?

Jeg har gentagne gange været ved lægen som blot udskriver en enkelt pille mod svamp og det vender tilbage ugen efter... :(

Vh den fortabte
«1

Kommentarer

  • det er ikke svamp du har, det lyder som om du har ubalance i skeden det kan behandles med mælkesyrebakterier i form af stikpiller,du kunne prøve det.
  • Og jeg kan tilføje, de kan købes i håndkøb på apoteket.

    Man kan undre sig over lægen, som ikke har giver dette råd. Nå, men sådan er der jo så meget.
  • Håber ovenstående kan hjælpe dig. Og jeg vil lige tilføje, at du skal holde igen med rengøringen af området! Al den spulen med vand gør det ikke bedre.

    Jeg kan anbefale Intim rensecreme fra Danatekt som fås på apoteket. Det er en creme man påfører med papir eller vat og tørrer af igen - helt uden vand - så den er nem at bruge hvis du lige er på toilettet i skolen fx.
  • Tak for jeres svar.

    Jeg glemte nok at skrive i mit indlæg at jeg har prøvet diverse stikpiller, som man kan få i håndkøb, og det virker også lige indtil jeg skal have min mens og så er den gal igen. Det er så irriterende :( Kan det passe jeg skal igennem sådan en "kur" hver eneste månede?
  • Jeg tænker tværtimod, at du skal undlade diverse skrappe kure osv. så du kan få rettet op på den naturlige balance.
    Prøv at nøjes med dagligt bad (ikke noget med at spule skeden!) og evt. danatekt rensecreme eller en vaskeklud (uden sæbe) en-tre gange om dagen, brug bomuldstrusser om dagen og sov uden trusser på.
  • Hej!
    Jeg kan fortælle dig, at du højst sandsynlig har det, der hedder varginose - tjek nettet for information. Derudover vil jeg anbefale, at du beder din læge om en henvisning til en gynækolog, der har ekspertisen.....for det lyder ikke som om din læge har helt styr på, hvad det er for en hjælp, du har brug for.
    Når du er blevet behandlet for varginose kan du med held bestille et produkt, der hedder Lady Balance på http://www.ladybalance.dk - DET VIRKER! På deres hjemmeside er der iøvrigt en rigtig god forklaring - se denne!

    Godt fornøjelse. :-)
  • "Fiskelugt" kunne tyde på Clamydia. Sørg for at blive tjekket hos lægen hurtigst muligt!
    Det er en grim ting at gå rundt med, men heldigvis nemt at behandle...

    Held og lykke :)
  • Hytteostagtig menstruation? Lyder underligt. Og hvis du også lugter, så se at komme til lægen :)
  • Hej

    Jeg tænker, at du måske kan have en bakteriel infektion, der hedder Gardnarella. På mit arbejde behandler vi den med tablet Metronidazol 500mg, 4 tabl. altså 2 gr 1. dag og 3. dag.
    Held og lykke og god bedring.
  • Prøv evt. med at smør noget a38 op - kan også anbefales!
Log in eller Registrér for at kommentere.