Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Doktor fisk - Garra Rufa

Jeg går og leger med tanken om at anskaffe mig nogle Garra Rufa fisk, men jeg er helt nybegynder på området, og jeg har googlet og kan ikke finde ordentligt brugbart materiale om, hvordan det egentligt foregår i praksis i hjemmet. Så jeg forsøger mig her og håber på, at der sidder nogle erfarne ude i den anden ende..

1. Jeg har svær pso på hænder og fødder, knæ og albuer + hårbunden. Hvor mange fisk skal jeg bruge?
2. Kan jeg have fiskene gående i et alm. akvarium (og hvor stor skal det være) også flytte dem over i et badekar, når jeg skal behandle mig selv?
3. Og der skal vel være tilknyttet en pumpe imens de er i badekarret?
4. Skal man sulte fiskene lidt (har jeg nemlig læst) før de skal behandle mig?

Håber der sidder en med personlig erfaring, der har lyst til at fortælle mig om livet med fiskene.

Hilsen
Heidi

Kommentarer

  • Hej
    Jeg har brugt Garra Rufa fisk med godt resultat. I starten havde jeg et almindeligt akvarie. Men da tingene udviklede sig blev akvariet for lille og jeg købte en palle tank som jeg kan sidde i, lige som et badekar. Der er låg på, hvad der er nødvendig da fiskene kan finde på at springe ud.
    Jeg havde det lidt mærkeligt i starten, jeg syntes faktisk at det var ulækkert. Jeg fandt dog hurtigt udaf at det virkede.
    Samtidig lejede jeg en UVB lampe ved psorasis foreningen. i sommers var jeg helt fri. Nu er det jo vinter og jeg har enkelte steder hvor jeg har pletter. Generelt må jeg dog siger at fiskene klarer arbejdet godt og det bedste er at det ikke klør.
    Der er rigtig mange priser. Jeg har købt fiskene for ca. 30 kr. pr. stk. Niveauet ligger fra 30 - 45 kr pr stk. Der er dog mange der forsøger at sælge fiskene for 50 til 150 kr. du kan skrive til mig hvis du vil vede mere bo@lindballe.com
  • Hej

    Min mand har svær psoriasis, så vi har anskaffet os stort kar, pumper, fisk m.v. Fiskene er blevet store og er vældig aktive, men min mand har desværre ikke tid til at komme i vandet til den længere. Selv om det hjalp på hans psoriasis. SÅ NU HAR VI DET HELE TIL SALG.

    Helkrops-kar (bassin)
    1 stk. stort udvendigt filter Eheim Professionel
    2 stk. indvendige filtre Eheim Professionel
    "varmestang" Eheim
    Iltapparat AM-Top Professionel

    180 stk. Garra Rufa fisk


    Alt indkøbt i foråret 2009 - nypris ca. 8.800,-

    Skriv, hvis du er interesseret.
  • Til APD123

    Er meget intresseret i at vide hvor meget du skal have for det du har skrevet om?
    prøvede disse fisk på egen krop i Thailand og man må sige at det virker som om det er en rigtig god behandling, så nu vil jeg gerne anskaffe mig disse fantastiske fisk selv :)

    håber at høre fra dig

    med venlig hilsen Karin
  • Hej

    Har du fået solgt dine fisk? Er interesseret i at høre hvad du skal have for dem.

    Mvh
    kristoffer
  • Hej. Jeg ville høre om du har solgt dem og resten? Jeg vil gerne købe dem.
    VH
    Pamela
  • I varde sælger de garra rufa til 15 kr pr stk
Log in eller Registrér for at kommentere.