Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Doktor fisk - Garra Rufa

Jeg går og leger med tanken om at anskaffe mig nogle Garra Rufa fisk, men jeg er helt nybegynder på området, og jeg har googlet og kan ikke finde ordentligt brugbart materiale om, hvordan det egentligt foregår i praksis i hjemmet. Så jeg forsøger mig her og håber på, at der sidder nogle erfarne ude i den anden ende..

1. Jeg har svær pso på hænder og fødder, knæ og albuer + hårbunden. Hvor mange fisk skal jeg bruge?
2. Kan jeg have fiskene gående i et alm. akvarium (og hvor stor skal det være) også flytte dem over i et badekar, når jeg skal behandle mig selv?
3. Og der skal vel være tilknyttet en pumpe imens de er i badekarret?
4. Skal man sulte fiskene lidt (har jeg nemlig læst) før de skal behandle mig?

Håber der sidder en med personlig erfaring, der har lyst til at fortælle mig om livet med fiskene.

Hilsen
Heidi

Kommentarer

  • Hej
    Jeg har brugt Garra Rufa fisk med godt resultat. I starten havde jeg et almindeligt akvarie. Men da tingene udviklede sig blev akvariet for lille og jeg købte en palle tank som jeg kan sidde i, lige som et badekar. Der er låg på, hvad der er nødvendig da fiskene kan finde på at springe ud.
    Jeg havde det lidt mærkeligt i starten, jeg syntes faktisk at det var ulækkert. Jeg fandt dog hurtigt udaf at det virkede.
    Samtidig lejede jeg en UVB lampe ved psorasis foreningen. i sommers var jeg helt fri. Nu er det jo vinter og jeg har enkelte steder hvor jeg har pletter. Generelt må jeg dog siger at fiskene klarer arbejdet godt og det bedste er at det ikke klør.
    Der er rigtig mange priser. Jeg har købt fiskene for ca. 30 kr. pr. stk. Niveauet ligger fra 30 - 45 kr pr stk. Der er dog mange der forsøger at sælge fiskene for 50 til 150 kr. du kan skrive til mig hvis du vil vede mere bo@lindballe.com
  • Hej