Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bihulebetændelse/polypper - Kviksølv/amalgam tandfyldninger.

Jeg er for 3 år siden blevet opereret for bihulebetændelse og polypper i næse og bihuler og fik derpå nasonex næsespray. Og nu er det galt igen.
Men har nu fået oplyst at det kan stamme fra mine 12 stk. tandfyldninger som er af kviksølv/amalgam. Normalt råder man kun til at have max. 6 stk. tandfyldninger af det materiale. Tandfyldningerne afgiver hele tiden dampe når man drikker, spiser, og via spyt osv. og forplanter sig rundt om i kroppen,
især i de slimhinder som er nærmest, f.eks. bihulerne som så reagerer med betændelse og polypper. Det kan også være årsagen til andre sygdomme. Jeg døjer meget med hovedpine, nedsat hørelse, synsforstyrrelser og træthed. Men nu skal der nærmere undersøgelser til, som f.eks. allergitest og radiologiske undersøgelser. Tandfyldningerne skal nok fjernes, men det er en kostbar affærre, da der der er miljøhensyn at tage og borestøv må man ikke indånde og skal suges væk. Så når det er miljøfarligt, hvordan påvirker det så ikke ens krop. I flere andre lande er man meget opmærksomme på dette, bare ikke i Danmark fra politisk side. Hvis nogen kender til noget lignende, er i velkomne til at skrive.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.