Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skægpest

Redigeret 13 februar, 2018, 07:37 i Åben debat om hud og hår
Jeg har fået det irriterende problem skægpest i nakken, fordi jeg lige er begyndt at barbere min isse. Der er kommet store røde plamager, en masse knopper og 4-5 bumse/bylde ligende ting. Skal jeg gå til læge eller er der nogle produkter jeg kan bruge?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har haft selvsamme problem med små røde knopper efter barberingen. Jeg har prøvet et produkt, der hedder TendSkin og det virker ret godt. De små knopper og rødmen forsvandt i hvert fald ret hurtigt. Det kan vist købes flere steder på nettet, men jeg fandt det på menscare http://menscare.dk/product_info.php?man ... ts_id=1357

    Forresten er det også vigtigt, at man husker at skifte barberbladet ofte. Det afhjælper i hvert fald også problemet ved skægpest :-)
  • Indstillinger
    Jeg har også haft problemer med skægpest indtil for ganske nylig, men så hørte jeg om Biomantic.com - de mangler test personer til forskellige miljø venlige/giftfrie cremer, jeg kan ikke helt huske hvad de forskellige er. Men der er bl.a imod skægpest, og den skulle jeg jo prøve og jeg har stort set ikke haft en rød prik siden. Men gi dem et kald og hør hvad de har, det eneste det koster indtil videre er en tilbagemelding :o)
  • Indstillinger
    Har lige ringet til en som ved mere, og de har : skægpest, til røde prikker ved intim barbering, alm daglig creme, psoriasis salve, glidecreme, håndværkercreme, creme mod vabler, creme til uren hud og et par stykker til. Men ring til dem og snak med dem, så kan det vist afhentes i Fredericia.
  • Indstillinger
    Jeg har det samme problem med at jeg fået røde knopper efter barbering, derfor tænkte jeg om det vil hjælpe at komme en shaver? for nu bruger jeg en normal orange gillette, men ved ikke om det vil hjælpe at skifte over til shaver?
    Vil det det?
  • Indstillinger
    Jeg har selv haft problemet med skægpest, men så fandt jeg ud af at min kæreste bruger er produkt som hedder "ShaveSafe" ved intim barbering, og har selv prøvet det. Det er i den dyre ende (99kr flasken) men virker mega godt.

    Håber det hjælper!
  • Indstillinger
    Hej

    Nu håber jeg det er i orden, at jeg besvarer indlægget selvom det er et gammelt indlæg. Jeg har siddet og kigget flere sider igennem på google, for at finde et produkt, som virker effektivt. Så jeg vil spare jeg for alt skulle kigge alt igennem ligesom jeg har gjort. Jeg endte med at tage ned i mit lokale Apotek, hvor jeg blev anbefalet at kigge på en guide mod skægpest fra Australian Bodycare, samt at anvende deres produkter. Artiklen jeg blev anbefalet til var denne: https://australian-bodycare.com/da/skaegpest/
    - Håber denne kan være ligeså brugbar for andre, som den har været for mig.
  • Indstillinger
    Du kan altså gøre en masse forarbejdende for at forhindre skægpest. èn ting er at passe bedre på din hud, for skægpest er blandt andet et tegn på misligeholdt hud.
    Nu skrives der godt nok at det var ved barbering i nakke og isse, men det gælder altså også ved skægget omkring munden ;)

    Jeg havde problemer med skægpest og tør hud for år tilbage, indtil jeg begyndte at bruge diverse cremer hver aften inden jeg går i seng. Lige for tiden bruger jeg økologisk hudpleje som jeg er virkelig glad for. https://ecooking.dk kan især anbefales !
Log in eller Registrér for at kommentere.