Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svamp al for mange år!

Redigeret 25 august, 2015, 14:47 i Underlivsbetændelse
Hej.
Jeg tror jeg har haft svamp helt tilbage til da jeg var 15-16 år, nu er jeg 23 og døjer stadigvæk med det!!
Jeg følger altid lægernes forskrifter og bruger canesten crem, og en tager en fluconazol pille som skal sluges.
Mit problem er bare at det altid er tilbagevendende. Nogen gange går der 1-2 år, nogen gange kun 3 uger. Jeg er seriøst ved at få grå hår af det!! Hvordan slipper jeg af med det en gang for alle? og skal jeg døje med det resten af mit liv :(
Det går utrolig meget ud over mit sexliv, da det står på stand-by mens jeg har det. Hvis jeg ikke når at smøre mig eller få en pille, kan det virkelig blive slemt og klø, svie at jeg er ved at gå ud af mit gode skind! hele min hverdag ændres!!
Når jeg har svamp kan det hæve op, som om der kommer blære under huden, som bliver ømme og dumme!
Jeg har snakket med min læge om det, og har snart været til en del underlivsundersøgelser, men har bare fået afvide at det bare var svamp, og at jeg skylle bruge creme og tage pillen...
Ved ikke om det er fordi jeg har et dårligt immumforsvar, spiser min vitaminpille som jeg skal.
Er virkelig begyndt at tvivle på om det er svamp eller en søster sygdom.

Så, kan jeg få en god læge anbefalet, er ved at blive godt træt af det!?

Mvh. Den bekymrede

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan sagtens følge dig. Jeg har det på samme måde, dog er det ved at være lang tid siden jeg har haft det. (Heldigvis) Men jeg oplever det på samme måde. Jeg har brugt meget trusseindlæg og efter jeg er stoppet med det og smide strammebukser, leggins og andet stramt så snart jeg er hjemme så vores bedre halvdel kan få luft så er det blevet meget bedre.

    Jeg synes du skal gå til læge igen og ellers så prøv og sørg for at der er luft for neden så tit som muligt.

    De kærligste hilsner Louise
  • Indstillinger
    Tror også jeg vil kontakte min læge, eller tage til undersøgelse på Bispebjerg hudklinik. Der må være en løsning på det!
    tak, for dit svar!
  • Indstillinger
    Kender kun alt for godt til dit problem. Jeg er selv 36 år og har lidt af det siden jeg var 14 år. Også on og off.... men det er selvfølgelig altid on når det er mest irriterende.

    Har prøvet rigtig mange ting og haft en meget forstående læge som har hjulpet mig rigtig meget igennem min tid.

    Nå men efter at have været grueligt meget igennem så blev det til at jeg fik en ubegrænset recept på de der fluc.... piller som du også selv får. Og dem spiste jeg så forebyggende hver gang jeg havde mens. Når jeg var 3 dage inde i mens. perioden så spiste jeg sådan en og der har ikke været noget efterfølgende. !!! 7 - 9 - 13..... og bank under bordet. Det er nu 1 år siden.

    Kan kun sige at du kan afprøve det. For kender frustrationen over at man lige har haft mens i 1 uge og så tager man lige 1 til 2 uger med svamp ind imellem.... skisme ikke meget sexliv man har at gøre godt med. !!

    Good luck..
  • Indstillinger
    Hej

    Er enig i det er meget irriterende at slippe af med svampen for at sige goddag igen ikke længe efter.
    Jeg kan tydeligt huske den dag jeg fik svamp og det var pga. en tampon jeg ikke havde mulighed for at skifte og som udtørrede og "ødelagde miljøet"
    jeg var sikker på at irritationen ville gå væk af sig selv og gik først til lægen da mine skamlæber svulmede op og jeg ikke kunne koncentrere mig om mit arbejde pga. kløen.
    lægen forklarede mig da jeg kom igen efter kort tid med samme problem at svampen sagtens kunne blive imun overfor pillerne og mange kvinder har det i op til flere år før det så pludselig forsvinder af sig selv igen.

    Men nu holder jeg det hen med yougurt og efter mit p-pille stop har jeg slet ikke samme irritation dernede.
    men mit uflåd er stadig klumpet og hvidt er der nogen der har samme problem?
    har tænkt mig at prøve med hvidløget det kunne jo gå hen og virke:)

    L0ui5e
  • Indstillinger
    Hej til alle jer der har levet/lever med skedesvamp.
    Jeg havde skedesvamp hver måned i 5 år, og prøvede alt for at slippe af med det. Men intet hjalp.
    Fik så en henvisning til en special læge i kvindesygdomme. Denne læge havde med held prøvet en behandling på flere kvinder med samme problem som mig, og med held.
    Jeg kom på en længevarende kur, som følgende:
    4 uger i træk skulle jeg bruge en 500 mg Canesten,(selv om jeg ikke havde svamp) derefter 4 gange hver anden uge, derefter 1 gang hver måned i et halvt år.
    Jeg fulgte denne behandling, og har nu ikke haft svamp de sidste 3 år.
    Prøv det piger.
    Sanne
  • Indstillinger
    Jeg vil foreslå jer at opsøge en kinesiolog som kan hjælpe jer med at finde årsagen til den tilbagevendende svamp. Hvis I får rettet op på ubalancen vil svampen forsvinde.
  • Indstillinger
    Kære p-pille brugere med rod i skadebalancen og svamp til følge

    Jeg havde det på præcis samme måde, dengang jeg var på p-piller.
    Mit varmeste råd er at smutte til din nærmeste helsebutik og købe en pakke af de piller, der hedder DIDA. Det er en lyserød pakke og det er en god ide at tage 2 hver dag i starten - 1 morgen og 1 aften SE PÅ PAKKEN.
    Det hjælper med at genoprette balancen og ph-værdien i skeden, så du ikke er så udsat for svamp og andre infektioner. Det var et mirakel for mig!
    God fornøjelse!
  • Indstillinger
    Jeg har lidt af tilbagevende svamp i rigtig mange år -vel 20-30 år, og er blevet behandlet utallige gange. Har forsøgt med youghurt og ditto piller mm. og har spurgt min læge om ikke man kunne forebygge på andre måder. Uden resultat.

    Tilfældigvis talte jeg med en veninde og hun havde haft samme problem. Hun havde så tilsidst hos en gynækolog fået oplyst at hun skulle spise en vitaminpille og en stærk c-vitamin pille i et par måneder. Og det har hjulpet hende og jeg og flere af mine veninder.

    Desuden har det fjernet mit hvidlige af og til klumpede udflod. Jeg tager nu ikke pillerne hele tiden, men i perioder og mest i vinterhalvåret.

    Så ren win win.
  • Indstillinger
    Jeg lider af tilbagevendende svamp og har lidt nu i 7-8 måneder. Jeg har været til gynækologisk undersøgelse og har fået brændt røde slimhinder i livmoderhalsen men så kom det igen det klør stadigvæk og jeg skal til gynækolog igen d.22. nogle der har råd :/ som har oplevet det samme er ved at gå psykisk ned :((
  • Indstillinger
    Jeg svarer lige på dette indlæg selvom det er gammelt.
    Jeg har selv haft samme symptomer og har i utallige år været behandlet for svamp uden nogen virkning. Årsagen var at det slet ikke var svamp der var mit hovedproblem. Jeg fik til sidst en henvisning til en gynækolog som lavede en biopsi. Det viste sig at være en hudlidelse jeg havde - kaldet lichen simplex. Vil blot høre opmærksom på at kløen, rødme, hævelser mv ikke nødvendigvis behøver at være svamp. Mvh mig
Log in eller Registrér for at kommentere.