Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

I med epilepsi: Beskriv jeres følelser og tanker?

Redigeret 30 marts, 2010, 10:30 i Epilepsi
Hej alle

Jeg har selv epilepsi og kunne rigtig godt tænke mig at høre, hvordan andre med epilepsi føler de har det, nu de har sygdommen. Er der nogle små ting eller tegn på noget, der gør at du føler dig anderledes/bange fordi du har det? Nu tænker jeg ikke på det at få anfaldene men det at have epilepsi og at det jo påvirker hjernen.

Er der nogen ligesom jeg selv, der har fået hukommelsesbesvær og følt de har sværere ved at forstå logiske ting ind i mellem, efter epilepsien kom? Også selvom man er anfaldsfri?
Underlige følelser man ikke kan dele med omverdenen men som man i høj grad selv har lagt mærke til, at man har fået da man fik sygdommen?

Jeg vil glæde mig rigtig meget til at høre om der er nogle der har det ligesom jeg..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal ikke være bange for at din epilepsi ødelægger din hjerne hvis du ikke har anfald mere.....det er anfaldene som ødelægger hukommelsen og andre dele i hjernen !
    Hvad hukommelsen angår kommer den tilbage igen efter en del år hvis du ikke har haft anfald da hjernen "bare flytter" din hukommelse til et nyt sted.
    Da jeg havde mange anfald kunne jeg ikke huske en skid, men den kom igen og nu husker jeg alt igen.

    Benny
  • Indstillinger
    Jeg mener ikke man danner de glædeshormoner - endorfiner, som andre, når man har epilepsi. At have epilepsi er derfor lig med depression. Jeg er træt af man tror depressionen kommer pga. angst for andfald. Selvfølgelig er man også det, men den ligger altså implicit i sygdommen. Epilepsi er en mangelsygdom i over 50 % af tilfældene, mener jeg. Dette er grunden til over halvdelen bliver rask igen. Kik på kosten.
Log in eller Registrér for at kommentere.