Hjem Kvinder Underlivsbetændelse

svamp i underlivet - spørgsmål

Redigeret 5 april, 2012, 16:24 i Underlivsbetændelse
hej!

jeg er en pige på næsten 15. det startede med at jeg havde kløe og irritation i skeden for tre dage siden. det fortsatte og min mor foreslog at jeg skulle hælde saltvand på. det gjorde jeg nogle gange uden den store virkning. dagen efter var det blevet lidt værre og så fik jeg en tid ved lægen. lægen sagde at jeg havde fået svamp, og at jeg skulle bruge Canesten (indeholdte en stikpille og creme)

her kommer så spørgsmålet:
mig og min kæreste havde sex igår, med kondom, fordi det havde lægen sagt, så jeg ikke smittede ham. vi var let påvirket pga en gadefest, og mine symptomer var næsten ikke til at mærke..

næsten morgen er symptomerne helt tilbage igen..
jeg tror jeg bruger Canesten rigtigt, jeg gennemlæste brugsanvisningen rigtig godt inden jeg gik igang med at bruge det.

dagen efter jeg havde indført stikpillen, løb der noget hvidt ud af mig og når det størknede var det helt hvidt og grumset, og der var meget. det kommer stadig.

gør jeg alt rigtigt?
skal jeg smøre cremen inde i hulet eller kun i kanten og udvendigt?

mvh. Bimbo
«1

Kommentarer

  • hej.. jeg har også fået engang fået denne stik pille og også cremen..
    da jeg brugte det kom der også noget hvid grumsede noget ud ja det lignede faktisk små sten blandet med crem.. tror det er meget normalt
  • Kære du

    Det er bare pillen, der kommer opløst ud. Nogle gange gør den, andre gange ikke, men ingen bekymring, det er helt normalt.
    Hvis du døjer med underlivssvamp, eller lugtende udflåd og ubalance i skeden, kan jeg varmt at smutte til din nærmeste helsebutik og købe en pakke af de piller, der hedder DIDA. Det er en lyserød pakke og det er en god ide at tage 2 hver dag i starten - 1 morgen og 1 aften SE PÅ PAKKEN.
    Det hjælper med at genoprette balancen og ph-værdien i skeden, så du ikke er så udsat for svamp og andre infektioner. Det var et mirakel for mig!

    God fornøjelse!
  • Hej jeg er en pige på næsten 15 år og har her de sidste dage kunne lugte mig selv temmelig meget (altså omkring det forneden) Og det klør og svier i min skede. Kan det vare svamp?
  • ja det kan sagtens være svamp ---men gå til din læge ---så du kan få taget en prøve ---så du eventuelt kan udelukke andre sygdomme ---
  • Hej

    Jeg har også haft svamp. Min læge gav mig to piller jeg skulle spise med et par dages mellemrum. Og vupti væk var det. Måske du skal tale med lægen? Det er måske nemmere end at smøre hele tiden.
  • Hej Gotte.

    Jeg syntes også det lyder fuldstændig som svamp eftersom det klør.

    På apoteket og i Matas kan du købe noget der hedder Canesten. Det er en salve man smører med dernede. Man kan også få en stikpille sammen med salven som er god at bruge når det er en slem omgang - det kunne måske være en god idé med sådan en også.
    Jeg syntes du skal købe det på apoteket så du kan få vejledning i hvordan du skal bruge det :)

    Hvis symptomerne så fortsætter skal du sørge for at komme til lægen for at udelukke en infektion.

    Men start lige med at sige det her til din mor! Det kan være at hun har Canesten salven liggende fra hun havde svamp på et tidspunkt, og så kan du komme i gang med at smøre med det samme så du ikke skal gå og "lide" indtil mandag.
    Bare sig at du tror at du har fået svamp dernede, og spørg om hun har noget creme eller noget liggende mod det.
  • Jeg har lidt af svamp i skeden igennem mange år, og fået mange behandlinger og det er kommet tilbage igen med jævne mellemrum. Jeg har spurgt min læge om forebyggende behandlinger - og fået foreslået youghurtpiller og surmælk smørring. Uden den store succes.
    Tilfældigvis talte jeg med en veninde som det vist sig også havde haft store problemer. Hun havde tilsidst hos en gynækolog fået råd om at spise en vitaminpille og en stærk c-vitamin i en periode på et par måneder. Det fjernede hendes udbrud, og har også gjort mig fri for det. Hvis der er optræk igen tager jeg kuren igen i en periode.

    Så håber også at det kan hjælpe andre, det har også taget min hvidlige syrlige udflod - så det er virkelig en win-win situation.
  • Island: tak for rådet. Jeg har haft svamp i underlivet i nu 4 måneder i træk så jeg vil prøve vitaminpiller og stærk c-vitamin. det er værd at prøve idet medicin jo også er dyr hver gang.
  • Hej med jer

    Det er 'normalt' at få candida efter f. eks. en penicilin kur. Der findes bøger om hvordan man kan blive den kvit ved at undlade sødt, mælkeprodukter og ting der gærer, som nærer svampen. Det er en sej kamp, så få jer lidt forebyggende information. God bedring. Helle8
  • Hej med Jer.
    Jeg har nu ikke haft udbrud af svamp i vel 6 år, og vil gerne høre om andre også slipper af med det ved at tage vitamin pille og c-vitamin.
    For jeg har været meget utilfreds med at jeg blot er blevet behandlet utallige gange, men først ved et tilfælde fik oplyst denne forebyggende behandling, som min veninde fik via en gynækolog.

    Så skriv endelig, hvis I har samme positive virkning.
Log in eller Registrér for at kommentere.