Hjem Mave og tarm Åben debat om mave-tarmproblemer

Muligvis chron. Hjælp!

Hej med jer.

Jeg har tidliger skrevet her inde. Nu har jeg været indlagt ca. 10 gang på blot 2 mdr. Nu syntes jeg ærligtalt ikke det er sjovt længer.

Jeg blev indlagt med mistanke om blindtarms betændelse(smerterne sidder i højre side i den neder del af maven) efter 2 dage med meget morfin grundet kraftige smerter, viser en ct scanning at min tyndtarm er meget hævet og udspilet. Jeg blir derfor overflyttet til et andet hospital på deres gasto enhed. Efter et lille døgn uderskriver de mig dog men en tid i deres dagshospital 14dage efter. Jeg når at være hjemme i knap 2 timer hvorefter jeg besvimer her hjemme af smerter. Jeg vælger at ringe på hospitalet hvor de beder mig om at komme ind. Jeg kommer så der ind men en feber på 38,5 men de sender mig hjem igen med morfin. Dagen efter er smerterne endnu værre og jeg kan faktisk ikke gå. Jeg får en tid på dagshospitalet om formiddagen hvor de tager et røngen billed af min mave som viser jeg er totalt forstoppet. Så blir sendt hjem med klyx og lactolose. Lægen mener dette skyldes alt det morfin jeg har fået. Og jeg får besked på at jeg ikke må tage smertestillende. En lille uge efter har jeg tid igen på dagshospitalet. Min læge for tæller mig at min infiktions tal er meget højt. Hun beder om ydliger blodprøver og sender mig så hjem igen. Dette har gentaget sig i flere uger at jeg kommer ind og får taget blodprøver men uden jeg rigtigt ved noget andet end mit infiktions tal er meget høj, det falder ikke men bliver ved med at stige og smerterne i maven blir kun værre. Til sidst siger lægen at hin bestiller en mr scanning. De kommer tilbage med en tid d. 15 maj 2009 og det vil min læge ikke vente på. Hun beslutter derfor jeg skal ha lavet en koloskopi, blot på et andet hospital. Den er nu overstået og bestem ikke noget jeg syntes var behageligt. Føj det gjore ondt. Men her har jeg ikke fået svar.
Jeg sidder nu her hjemme med et bundt billeder af min tarm og har så voldsomme smerter igen igen igen igen.

Er der nogen der har det på sammen måde. Jeg føler jeg løber panden mod en mur. Og mit forhold er ved at gå i stykker pga. det her.

Hjælp mig.

Kommentarer

  • Hej. Jeg er så ked af det forløb du har været igennem. Føler meget med dig, især da jeg selv har følt mig kastet rundt med min irritable tyktarm for år tilbage.

    Min egen exkæreste har chron, og har været ekstremt langt nede over det. Hun blev henvist til psykolog og psykiater, noget som heldigvis har gjort at hun har fået piller for psyken og for at ku sove bedre. Benyt dig endelig af det frie sygehusvalg, og sørg for at presse på, selvom selve medicinen er skrappe ting.

    Min ex måtte igennem flere forskellige behandlinger, og har først nu med humira begyndt at fået det nogenlunde, og det er efter forøgelse af dosis efter en lang diskussion med læge Jørgen Rask Madsen på Herlev, om det var rent psykisk.

    Det bedste jeg overhovedet kan råde til, er at søge ind på ccf's hjemmeside med tilhørende fora. De er måske ikk så aktiv, men der er så mange derinde, der kender præcis til samme nedtur.

    Sorg for Guds skyld at få talt igennem med din kæreste, og med en psykolog eller psykiater. Det vigtigste for dig lige nu er gode og loyale folk omkring dig, der enten kender dig eller det at være så langt nede.

    Jeg ved godt at sådan noget her kan ryste et forhold og psyken til pindebrænde, men der er mange gode eksempler derude. Jeg har prøvet at være der så meget for ex'en som muligt. Vi var dog for forskellige og det viste det meget samvær os. Så overordnet set var det ikke grunden til at vi slog op.

    Jeg ved godt det lyder MEGET hårdt, men hvis din snak med kæresten munder ud i at han ikke kan klare det, så er personen ikke den bedste for dig lige nu. Du har brug for overbærenhed, forståelse og medspil. Sats på dem, der kan gi dig det.

    www.ccf.dk
    http://www.facebook.com/group.php?gid=35451265540
  • Hejsa

    JEg føler med dig, og jeg synes du bliver behandlet forkert, hvor har du dog været indlagt?
    HVis du har for høje tal så kan de da ikke sende dig hjem?!! Sagde de hvor høje de var!? Det viser jo der er noget i din krop som ikke fungere og det skal de jo finde. JEg synes HVidovre hosp. er gode på deres gas afd. og de har også en akut afd. hvor du kan komme og være i 48 timer. Jeg har været indlagt mange gange på 3 mdr. der og de udskriver først når du er klar synes jeg.
    Det er hårdt at skulle presse på når man er syg og har ondt og det burde man ikke skulle, men du skal få dem til at finde ud af det, eller sende dig videre.
    Men bed dem give dig jounal så kan du læse hvad de har skrevet.
    Ingen skal have ondt , der må være noget de kan gøre.
  • Hejsa- lyder som en hård omgang du har været igennem. Jeg har selv colitis ulcerosa og haft nogle hårde udbrud. Syntes det er underlig, at du ikke kan få svar på om du har crohn når du har fået lavet en koloskopi(Og er helt enig med det ikke rart). Jeg mener helt bestemt, at jeg fik at vide med det samme at jeg havde colitis ulcerosa. Jeg har så også været nød til at skifte sygehus da jeg ikke brød mig om den læge jeg havde. Skal til min første undersøglse på det nye sygehus i morgen, så er jeg lidt spændt på. Jeg havde det heller ikke nemt med min ex hun kunne ikke rigitg sætte sig ind i hvordan jeg havde det. Og en af de grunde til, at vi gik fra hianden. Jeg havde flere gange skrevet nogle aktikler ud om det fra nettet. Ved ikke om hun læste det, men hvis hun gjorde, så fatter hun det stadigvæk ikke. Jeg har lige haft 4uger med udbrud og haft det rigitg dårlig uden hjælp fra hende når det var min tur til at have min søn. Så måske der ikke skulle være så meget tabu omkring sygdommen, så folk var lidt mere oplyst. Men håber for dig, at du snart får svar, så du ved hvad du fejler, og at din kæreste er kloger end min ex var. Ønsker dig alt godt i fremtiden og håber det bedste.

    Mvh. Toke1971
  • Tusind tak for jeres svar. Og undskyld for min stilheds så længe. Jeg har nu igen et udbrud med kraftige smerter. Denne gang er jeg så blevet smidt endnu mere rundt. Først på riget, så til bispebjerg så tilbage på riget og sjovt nok lige en tur tilbage på bispebjerg. Hmmm jeg er godt nok f****** træt af det danske syghusvæsen. Jeg blir så udskrevet fra bispebjerg med en åben indlæggelse. Efter få timer hjemme får jeg det rigtigt dårligt. Smerterne tiltager og blir pluslig meget plaget af kvalme. Jeg vælger derfor at ringe til bispebjerg som beder mig starks komme. Jeg tager så afsted. Blir indlagt og igen begynder de at stoppe mig med morfin. Da jeg er ret så dopet kommer min mor gudskelov og beder dem give mig noget andet. De mener så igen igen at det er min blindtarm den er gal med. Så får afvide jeg skal opereres og da de har gjort mig klar til dette ændre de pludselig mening. Jeg skal overflyttets til frederiksberg. Her er der så langt omlænge en sygepljerske der lytter til mig og mit forløb med denne sygdom. Han siger til mig at han er ret så sikker på at det er Chron da han selv lider af denne sygdom. Alt det jeg fortæller om smerterne og måden jeg har det på ligner hans historie. Jeg hørte før til Hvidovre gasto enhed men efter som jeg er flyttet 200m høre jeg nu til frederiksberg. De sætter en masse igen. Finder langt og længe noget der kan tage mine smerter unden det ødelægger min mave. Føler endelig jeg blir taget alvorligt og at der blir lyttet til mig. Jeg er nu hjemme igen, dette har jeg det godt med da jeg har fået beskeden om at hvis jeg blir meget dårlig eller smerterne ik er til at holde ud ringer jeg blot til afdelingen og kommer ind.
    Tænk der nogen gange skal SÅ meget til før man bliver tager seriøst. Har desværre oplevet en læge der sagde til mig at det var noget jeg forstillede mig. At jeg måtte være psysiks syg. Øhhh tak for lort siger man så bare.
  • Hej
    Jeg har lige læst disse indlæg og er skræmt fra vid og sans
    Jeg har været syg siden den 18/12-2018
    Og revet igennem systemet uden nogen form for at få det bedre
    Jeg har fået så mange diagnoser og piller for alting
    Jeg startede som sagt den 18 med diarré og det har varet lige siden
    Jeg fik endfluenza oven i
    Lægen sagde det var angst at jeg blev ved med at komme
    Endelig igår røg jeg på Holbæk hvor der var en vagtlæge der ikke var i tvivl om diagnosen nemlig måske inflatorisk chrom
    Jeg er pisse bange skal jo så videre til undersøgelse og glæder mig ikke
    Jeg syntes når jeg læser på lægemidlerne den sygdom er slem og det magter jeg ikke ,lige pt er jeg bange for at blive skør med alt det jeg har læst kan man leve med den sygdom og hvad bivirkninger har den
    Jeg er skrækslagne over det min mund og hals større sig totalt sammen af angst
    Eller det er måske også et led i den forbande sygdom håber der er nogen der ude der kan hjælpe mig
    Kh famse 65
Log in eller Registrér for at kommentere.