Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

fodvorter på 3. år. skal de skæres væk og får jeg ar?

Redigeret 26 november, 2016, 00:54 i Åben debat om hud og hår
Hej
For ca. 3 år siden fik jeg en fodvorte. Jeg gik kort tid efter til lægen og fik af vide at det blot var en virus og at den ville forsvinde af sig selv i løbet af 1-2 år. Jeg fik alligevel noget verucid for at øge processen, men det hjalp slet ikke. Jeg besluttede mig så for bare at vente de 1-2 år. Nu er der gået 3 år og min fodvorte er blevet til bogstaveligt talt utallige fodvorter. De dækker nærmest halvdelen af min fod og er også på og mellem tærrene, det ser forfærdeligt ud, selvom de ikke er ømme eller noget. Jeg er så gået til lægen igen for et halvt år siden og har fået et telefonnummer på en hudlæge der så skal skære dem væk. Men har ikke rigtig turdet. Hvilket leder frem til mit spørgsmål:

En bekendt fik en gang skåret nogle fodvorter væk og det gav hende gangproblemer i flere år. Det var selvfølgelig også mange år siden, men skal jeg regne med at få ar og en besværet gang? Og er det virkelig den eneste løsning? Er det virkelig rigtigt at fodvorter forsvinder af sig selv når jeg nu har haft en lille fodvorte der efter 3 år blot har formeret sig i det utallige?

Håber i kan hjælpe :).
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig,

    Jeg kan godt forstå, at du er irriteret over dine fodvorter. Det lyder heller ikke godt, at de spreder sig så meget. Det er rigtgit, at fodvorter forsvinder af sig selv - jeg mener dog godt at der kan gå mere end to år. Du skal helt klart være forsigtig med at få skåret dem af. Jeg har også en bekendt, som fik det gjort og som efterfølgende havde store problemer og smerter ved at gå. Mon ikke du skulle se din læge igen og få et professionelt råd?