lyrica

Redigeret 18 april, 2017, 22:19 i Angst
hej jeg vil gerne prøve at skrive om hvordan jeg fik det da jeg startede på lyrica jeg fik det mildt sagt dårlig blev svimmel gik som var jeg fuld,havde det som om jeg var i an osteklok min angst blev ikke bedre sov 18 tyimer i døgnet er der andre der har erfaring med lyrica både gode og dårlige mvh jette
«13456711

Kommentarer

  • Jeg har prøvet Lyrica, men de hjælp slet ikke. Jeg havde heller ikke nogen særlig bivirkninger. Efter hvad jeg har læst er de ikke særlig gode til angstbehandling.
  • nej på mig virkede de modsat på angsten
  • Hej fik det ligesom dig da jeg startede på lyrica. Fik at vide det var pga lægen havde ordineret en for høj dosis til at starte med og derfor gik jeg rundt i en rus. (som om man har fået for meget rødvin på den knap så sjove måde)

    Jeg blev straks nedsat til lavere dosis og derefter langsomt trappet op og nu er der ingen problemer. Jeg må faktisk indrømme jeg slet ikke kan undvære lyrica. Har prøvet at glemme og tage dem og det kunne stærkt mærkes dagen efter. De gør at jeg kan få min dagligdag til at fungere og ikke bare ligger og gemmer mig under dynen for hele omverdenen.

    Lige et input fra mig:O))
  • Hej alle.
    Jeg har selv fået lyrice i godt 2 år. Jeg syntes at da jeg fik dem virkede de rigtig godt. Men efter jeg nu har fået dem så lang tid er jeg meget i tvivl om de har nogen virkning på mig mere. Jeg får en pille morgen og en aften. Jeg har flere gange glemt at tage dem om morgenen og har aldrig fået det dårligt af at glemme dem, men jeg får jo som sagt også en om aftenen så om det er den der virker i et døgn ved jeg ikke. Er der nogen der har erfarring med at stoppe med dem(for der er ingen grund til jeg tager dem hvis de ikke virker alligevel)?
    Hilsen Anja
  • Hej jeg er også lige startet på Lyrica 2x75 mg i en uge og jeg mærker allerede at jeg står mere op end ligger i min seng og jeg syntes at det har lagt en ekstra dæmper på min angst som jeg også bliver behandlet med Effexor depot 225mg morgen og 45mg Remeron om aftenen og jeg har ingen nævneværdige bivirkninger, så jeg er optimist her i uge 2 med Lyrica 2x150mg og så slutte af i uge 3 med 225mg. Jeg vil give andre debatøre ret i at det er ligesom medicinen ikke virker i al evighed og her er det vigtigt at man kontakter sin læge for måske at justerer medicinen, eller måske prøve et andet præberart. Jeg ved at Effexor depot kan man måle i blodet hvor meget man skal have og for mit vedkomne er det 225mg så den kan der ikke røres ved, men Remeron kan sagtens justeres op og Lyrica kan også justeres højere end 225mg uden det udgør nogen fare for helbreddet.
    Og hvis du får antidepressiv medicin anbefaler min læge mig at man har to antidepressiva midler som man ved virker og så kan man skifte middel når man syntes at effekten begynder at aftage på det man tager nu og fordelen er at vælger man den løsning skal man ikke først trappe ud af det ene før man starter på det nye, nej man trapper ud samtidig med at man trapper op med det nye, så man mærker ikke andet end at man inden for fjorten dage får det godt igen.

    Håber disse kloge ord kan hjælpe jer på vej, jeg har spist antidepressiv medicin i 12-14 år og har fået en førtidspension som jeg er rigtig glad for
    så jeg har selvsagt været hele møllen igennem.

    Kærlig hilsen
    Baronen
  • hej Alle

    Lyrica er bare ikke sundt for krop og sjæl, jeg har fået Lyrica siden 2005, iforbindelse med en ulykke, startede med Oxynorm for at tage smerterne, skulle højere og højere op for at være dækket, så anbefalede min overlæge at jeg skulle prøveLyrica i 3-4 år for at se hvordan det går, og idag ville jeg vil sige NEJ NEJ hvis jeg skulle tilbydes det igen.....

    Jeg startede op med masser af tørhed i mund og hals, og svedte enormt drak mellem 2-3 liter vand dagligt før, jeg var lige som om jeg var inde i i kubbel, og ingen måtte komme tæt ind på mig, er der flere som jeg der også fik i sin tid selvmords-tanker mens man fik det stads???????

    Nå men jeg er ude af det nu og jeg må sige jeg er mere glad, selvtillid, ingen af de grimme tanker, men det har kostet mig mit ægteskab på grund af de piller, Eksen ville have jeg skulle ud af dem NU, men jeg var så dybt styret af dem af jeg bare skulle have dem....nu har jeg ikke taget dem siden August 2009 og GUD hvor er jeg glad for det...

    håber i klare det stads, det smadrer jeres sind og krop...
    knus
    Pep4000
  • tillæg

    min dosis af piller var dengang

    2x 75mg ..........3 gange dagligt
    2x500mg..pinex 3 gange dagligt
    2x100mg Tramadol Retard Hexal(morfin) 3 gange dagligt
    2x5mg oxynorm(også morfin) 3 gange dagligt

    er der noget at sige til at øverste etage bliver rundforvirret

    nu lever jeg kun på 2 x 100mg Tramadol Retard Hexal
    2 gange dagligt
    og gud hvor har jeg det godt efter at være kommet væk for Lyrica

    hav en super god weekend allesammen
  • Jeg tror at der kan være lige så forskellige bivirkninger ved at indtage Lyrica, som ved alle mulige andre præparater - og måske har det også en indvirkning på om man tager andre præparater samtidigt.

    Jeg tager Lyrica, og oplever ikke humørsvingninger mv. Jeg kan sagtens genkende det med rystelser, svimmelhed og kuppel fornemmelsen. Men det er mest indtil kroppen vænner sig til det.
  • Hej
    Jeg har været i behandling med Lyrica i 7 måneder pga angst og er langsomt trappet ud af dem over en periode på 2 måneder.
    Jeg har nu været ud af medicinen i 5 uger men har det stadig rigtig dårligt. Det har været en meget hård udtrapning med følgende symptomer: Kvalme, svimmelhed, angst, uro, manglende nattesøvn, høj puls, hjertebanken og smerter i brystet, samt en enorm mathed / træthed.
    Jeg vil høre om andre har oplevet de samme ophørssymptomer ifm udtrapning af Lyrica og om hvor længe det har stået på.

    Jeg har svært ved at forstå, at man kan føle sig så syg, når lægerne siger, at der ikke er nogen afhængighed ifm Lyrica !

    Med venlig hilsen og tak for jeres svar.
    Anne
  • Hej Anne,

    Jeg har været på Lyrica små 6 mdr nu og forsøgt at trappe ud, bla. fordi jeg har hørt det måske ikke er helt sandt man ikke bliver afhængig. SÅ jeg forstår dig. Jeg er ikke kommet af med Lyrica da jeg jo skal have daglig dagen til fungere og som mor til 3 med job så er der nok at se til.

    Jeg føler som du, angsten vender tilbage, urolig natte søvn og en enorm inviladerende mathed/ugidelighed og total manglende glæde - ikke fordi den er der alligevel på Lyrica hvor jeg har følt mig som i en klokke. Og så er jeg bare træt når jeg tager dem.

    Så jeg håber du klare dig foruden og når jeg får noget at sætte i stedet for Lyrica med så trapper jeg også ud.

    Men ja kan heller ikke forstå lægen talte om ingen afhængighed når jeg bliver så dårlig bare jeg forsøger at trappe ned og min dosis har ikke været høj.

    Jeg håber du kan vende positivt tilbage og berette om, at det er det hele værd at trappe ud.

    Venligst Mette
«13456711
Log in eller Registrér for at kommentere.