Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Osteitis condensans

Redigeret 9 januar, 2014, 13:40 i Rygsmerter
Hejsa alle.

Jeg har fået svar på mine røntgenbilleder og der står i brevet at jeg har S-formet scoliose mellem thoracal og lumbaleovergang.
Det er ikke det jeg har problemer med at tyde, men deri mod at der stod: Osteitis condensans..
Hmnn, jeg kan ikke rigtigt finde noget på nettet.
Min egen læge holder lukket de næste 30 dage.
Det er sgu godt nok lang tid at gå uden at vide hvad det er..
Jeg håber derfor nogen af Jer har hørt/evt selv har det/ eller ved hvad det betyder..

På forhånd tusind tak for alle svar..

Venligst Marianne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Marianne,

    Prøv at se flg. fra den engelske NetDoktor:

    http://www.netdoctor.co.uk/ate/musclesj ... 02600.html

    - måske kan det give et hint.

    Ellers hvis du søger på google, kommer der nogle artikler/billeder frem ang. dette

    Mvh.

    Anita
  • Indstillinger
    Hej Anita.

    Først allerførst tak for din besked.
    Men den side du henviser til, netdoktor på engelsk, skriver ikke så meget om hvad det er og om der kan gøres noget :)
    Jeg synes heller ikke at jeg får så meget ud af det der står, når jeg googler. Derfor tænkte jeg, at der måske var nogen herinde, som evt kendte til det.
    Endnu engang tak for dit svar :)

    Venligst Marianne
  • Indstillinger
    Hej Marianne

    jeg er jeg er ikke helt sikker men jeg tror det har noget med en slags slidgigt at gøre, de kaller det for noget forskelligt, syntes at jeg har har hørt det i forhold til mig selv, måske en slags begyndende slidgigt.

    Måske du kan bruge det, dt var nu ikke så meget men aligevel.

    mvh kæthe
  • Indstillinger
    hej med dig..

    jeg har netop fået konstateret osteitis condensans, og sactoliliitis. Jeg har været til egen læge som erkender ikke at vide meget om det og hvilke konsekvenser eller behandling der kan være som følge heraf. Efter som det er noget tid siden at du skrev ville jeg hører om du måske kunne gøre mig klogere??

    Jeg håber du vil hjælpe:)

    Mvh Sanne
  • Indstillinger

    Hejsa alle jeg hr også lige fået OCI konstateret og er i forfærdelige smerter hvor jeg går sygemeldt lige pt. Hvordan går det jer andre ???? Har I gode råd?

Log in eller Registrér for at kommentere.